Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Soukromníci, nepodceňujme politickou situaci v České republice

Soukromníci, nepodceňujme politickou situaci v České republice

Hospodářská krize nezvládnutá vládou Petra Fialy se stále prohlubuje a je dnes jasné, že tyto dámy a pánové situaci nezvládnou. Nemají na to!

Už na začátku tohoto článku chci říct, že mne, pravicového voliče, velmi mrzí, že vládu složenou ze stran od středu doprava musím popsat jako budoucí politické bankrotáře.

Uvnitř měsíčníku Strany soukromníků České republiky č. 10 najdete také čerstvý volební průzkum společnosti Kantar pro Českou televizi. Uvedená čísla mluví za všechno. Součástí průzkumu byla ještě otázka, jestli respondenti situaci v České republice vidí velmi dobře, velmi špatně nebo něco mezi tím. Velmi špatně 45 %, něco mezi tím 55 %, velmi dobře 0 %. Nula poprvé od listopadu 1989. Pan Churchill řekl, že věří jenom těm statistikám, které si sám zmanipuluje. Ano, i zde to může být o 1 – 3 % jiné. Pro pravici je to ale stále tragický debakl.

Věřte, že politickou situaci sleduji velmi pozorně celých 34 let od listopadu 1989. A stále mám dobré zákulisní informace. Na dnešní situaci mne přímo děsí to, že nevidím přijatelné politické řešení po případných nových volbách. ANO a SPD by většinu pro ovládnutí parlamentu už složily. Hrozná představa. Babiš po SPD netouží, ale když to jinak nepůjde…. Anebo je pravda, že opozice Fialy v ODS už začala vyjednávat s A. Babišem o koalici ANO – ODS? Dominantní ANO a slabá ODS, to by byl Babiš velmi spokojen s takovou vládou. To, že z ODS odcházejí dlouholetí členové, je fakt. Několik podnikatelů, kteří z ODS odešli, vstoupili v posledních týdnech do Strany soukromníků České republiky. A nejsme sami, ke komu přecházejí. Jsou to pravičáci, kteří si kladou stejnou otázku jako my „Co s tím, aby politika Petra Fialy neodstavila politické síly od středu doprava do menšinové opozice na několik volebních období?!!!“ Politická i hospodářská krize velmi zrychlí už po 1. 1. 2024, kdy začne platit tzv. Konsolidační balíček, který je součástí schváleného státního rozpočtu pro rok 2024. Vláda České republiky pod halasnou kampaní o snižování státního dluhu v letech 2024 a 2025 „balíčkem“ přenesla značnou zátěž na firmy i nepodnikající spoluobčany. Bez pardonu. Proto přípravu tzv. balíčku tajila až do tiskové konference nazvané Za 5 minut dvanáct.

Odborové i podnikatelské svazy z Rady hospodářské a sociální dohody ČR (tripartity) nebyly k přípravě tak závažného materiálu pozvány!!! Fiala i Stanjura dobře věděli, že ten houf mladých poradců z akademické sféry oblbnou. S praktiky z řad odborů a podnikatelů by to nešlo. Velkou chybou odborových i podnikatelských bossů bylo to, že si to nechali líbit. Odbory to teď dohánějí po náměstích a představitelé podnikatelů se spokojili s tím, že je vláda bere do letadla do různých zemí. Znovu připomínám, že v letech 1990 – 1996, kdy jsem byl ve vedení tripartity, by si to Čalfa, Pithart, Valeš nebo Klaus nikdy nemohli dovolit!!! Nikdy. A je zarážející, že nikdo z vedení odborů nebo podnikatelů se neozve, když předseda vlády bez uzardění řekne, že s nimi pravidelně jedná!! O čem? Navíc teď už je pozdě. Pár dní před koncem roku 2023 říkám, že rok 2024 bude rokem velkého krachu drobných, malých, středních i velkých firem. Vzniknou škody, které se budou desetiletí napravovat. Soukromníci se víc jak 30 let snažili budovat své firmy. Mnoho lidí se tím dostane do velkých ekonomických problémů. A nebude to jejich chybou. Podmínky pro podnikání v mnoha oborech nejdou zvládnout vinou nastavených podmínek ze strany státu. Po celou dobu od listopadu 1989 bývám zpochybňován nebo kritizován za to, že podnikající spoluobčany a členy jejich rodin nabádám k boji za soukromníky politickou cestou. Prostě dokud stavovská politická strana nezíská v parlamentních volbách alespoň 5 %, do té doby si s námi „občanští“ politici budou dělat, co se jim zlíbí. V pudu vlastní sebezáchovy je nutné pochopit, že řešením je dostat do parlamentu několik dobře vybraných zástupců soukromníků a jejich rodin. Pro začátek to bude stačit. Naši předci v letech 1919 – 1938 to pochopili a v každých ze čtyřech parlamentních voleb měli v parlamentu své zástupce. A dvakrát i v československé vládě. Bez přímého politického vlivu tam, kde se o nás rozhoduje, to prostě nepůjde. Tak se konečně probuďme. Pět procent pro parlamentní volby je cca 300 000 hlasů. Soukromníků a členů jejich rodin je několik milionů. Strana soukromníků České republiky Vás tímto vyzývá k přemýšlení.Soukromníci, nepodceňujme politickou situaci v České republice!!  

Strana soukromníků České republiky Vás tímto vyzývá k přemýšlení.

Rudolf Baránek
zakladatel strany a člen vedení

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Tiskový mluvčí

Tiskový mluvčí

Novinky

Nejnovější video

Na Petříně byla při příležitosti 20. výročí od vstupu do Evropské unie zveřejněna Markétou Šichtařová Charta 24.

Porovnání Charty 24 a Charty 77 v pdf.



P r o h l á š e n í  C h a r t y   24

Dne 01. 05. 2004 vstoupila Česká republika společně s dalšími devíti zeměmi do Evropské unie. Evropská unie vznikla na ideálech mezinárodní spolupráce a volného pohybu osob, pracovních sil, kapitálu, zboží i služeb. Smyslem jejího zrodu bylo přinášet všem občanům vyšší míru prosperity a osobní i politické svobody.

I kdybychom k ní cítili nevoli, je dnes pro Českou republiku závazná Listina základních práv Evropské unie. Naši občané mají právo a náš stát povinnost se jimi řídit.

Svobody a práva, na jejichž ideálech Evropské unie vznikla, jsou důležitými civilizačními hodnotami, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových lidí. Vstup České republiky do Evropské unie měl tyto civilizační hodnoty stvrdit.

Dvacetileté výročí vstupu naší země do EU nám ale s novou naléhavostí připomíná, kolik základních občanských práv platí v naší zemi už opět – bohužel – jen na papíře.

Zcela iluzorní je např. právo na svobodu projevu a informací, zaručované článkem 11 hlavy II.

Desítkám tisíc našich občanů je znemožňováno získávat objektivní, nezkreslené a úplné informace, stejně tak jako vyjadřovat se veřejně na sociálních sítích či v médiích jen proto, že zastávají názory odlišné od názorů oficiálních. Jsou přitom často objekty nejrozmanitější diskriminace a šikanování ze strany úřadů i společenských organizací; zbaveni jakékoli možnosti bránit se.

Statisícům dalších občanů hrozí, že projeví-li své názory na aktuální společenskovědní témata, ztratí pracovní a jiné možnosti, a to nejen ve veřejném sektoru, ale i u soukromých korporací.

Článku 16 hlavy II., zaručujícímu právo na svobodu podnikání, odporuje chování bank i pojišťoven, které pod taktovkou Evropské centrální banky a ideologie ESG odmítají poskytovat finanční služby společnostem angažujícím se v obranném či těžebním průmyslu, nebo firmám, které jsou v danou chvíli z nejrůznějších důvodů ocejchovány jako nežádoucí. Kritéria této ESG selekce jsou stanovována netransparentně s absencí demokraticky získaného mandátu.
V rozporu s článkem 21 hlavy III., zakazujícím jakoukoli diskriminaci založenou zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, politických nebo jakýchkoli jiných názorech nebo příslušnosti k národnostní menšině, je obsazování pracovních míst na základě kvót odvolávajících se na příslušnost k daným skupinám.

V rozporu s článkem 8 hlavy II. zaručujícím právo na ochranu osobních údajů, dále s článkem 16 hlavy II. zajišťujícím občanům Unie právo na svobodné podnikání a také v rozporu s článkem 45 hlavy V. zajišťujícím všem občanům Evropské unie právo volně se pohybovat a pobývat na území členských států, bylo jednání většiny členských států během období pandemie. Jednání naší vlády minulé i současné během pandemie bylo nejen v rozporu s původními hodnotami EU, ale i v rozporu s naší vlastní Ústavou. Nepojmenovat zločin znamená legalizovat jeho opakování!

Svoboda pohybu kapitálu, zboží i služeb je jen zdánlivá, jak ukazuje například nedostatek léků v Evropské unii.

Uplatnění práva vyhledávat, přijímat, rozšiřovat informace a myšlenky všeho druhu, bez ohledu na hranice, ať ústně, písemně nebo tiskem (článek 11 hlavy II.) je stíháno nejen mimosoudně, ale i soudně, často pod rouškou údajného šíření dezinformací.

Svoboda veřejného projevu je potlačena centrálním řízením veřejnoprávních sdělovacích prostředků i publikačních a kulturních zařízení. Žádný politický, filozofický i vědecký názor nebo umělecký projev jen trochu se vymykající úzkému rámci oficiální ideologie či estetiky nemůže být zveřejněn ve veřejnoprávních médiích či na sociálních sítích; je znemožněna veřejná kritika krizových společenských jevů; je vyloučena možnost veřejné obrany proti nepravdivým a urážlivým nařčením oficiální propagandy (zákonná ochrana lidské důstojnosti, jednoznačně zaručována článkem 1 hlavy I., v praxi neexistuje – viz např. označování lidí vyjadřujících nedůvěřivost vůči deklarovaným účinkům vakcín za dezinformátory, nebo označování lidí odmítajících tvrzení o původu energetické krize ve válce na Ukrajině za putinovce a dezoláty); lživá obvinění nelze vyvrátit. V předních společenských tématech často spojených s enormními veřejnými výdaji ze státních rozpočtů členských zemí EU je vyloučena otevřená diskuse.
Mnoho vědeckých a akademických pracovníků i jiných občanů je diskriminováno jen proto, že legálně zveřejňují či otevřeně vyslovují názory, které současná politická moc odsuzuje.

Svobodné hlasování, základní princip demokracie, je systematicky omezováno mocenskou svévolí; oklešťování hlasovacích práv jednotlivých zemí v rámci Unie je praktikováno odpíráním příjmů ze strukturálních fondů Unie. Nad zeměmi s odlišným politickým nebo společenskovědním postojem trvale visí hrozba odepření nebo ztráty hlasovacích práv.

Nástrojem omezení a často i úplného potlačení řady občanských práv je systém faktického podřízení všech institucí a organizací ve státě politickým direktivám Evropské unie. Nové zákony a ideologie jsou často prosazovány politicky aktivními a nikým nevolenými neziskovými organizacemi financovanými z veřejných peněz, přitom však rozhodujícím způsobem ovlivňují činnost zákonodárných i výkonných orgánů státní správy, justice, zájmových i všech ostatních společenských organizací, politických stran, podniků, ústavů, úřadů, škol a dalších zařízení.

Další občanská práva, včetně práva na nezasahování do soukromého života, do rodiny, domova nebo korespondence (článek 7 hlavy II.), jsou povážlivě narušována také tím, že ministerstvo vnitra nejrůznějšími způsoby kontroluje život občanů, například budováním sítě informátorů z řad obyvatelstva (získávaných výzvami k „whistleblowingu“ neboli udavačství). Dochází ke kontrole soukromé pošty na sociálních sítích. Média jsou motivována ke spolupráci se státem. Tato činnost není regulována zákony, občan se proti ní nemůže nijak bránit.

Svévolně se postupuje i při udělování vstupních víz cizím státním příslušníkům, z nichž mnozí získávají status uprchlíka jen na základě deklarace, že jsou v mateřské zemi údajně pronásledováni.

Kromě nedodržování předpisů vůči vlastním občanům nerespektuje Evropská unie ani své závazky vůči jiným zemím. Ve článku 216 Smlouvy o fungování Evropské unie se EU hlásí k tomu, že jsou dohody uzavřené Unií (jako například smlouva o volném obchodu GATT94 podepsaná u Světové obchodní organizace) závazné pro orgány Unie i pro členské státy. Při rozchodu s Velkou Británií ovšem EU tento svůj závazek porušila, protože trvala na vytvoření nových obchodních překážek tam, kde dříve nebyly.

Evropská unie, ve které dnes žijeme, již není stejnou Evropskou unií, pro kterou se občané České republiky vyslovili ve všelidovém referendu. Ideály, na nichž Evropská unie vznikla, měly za cíl posílit svobodu a prosperitu a odstranit byrokratické bariery pro mezinárodní spolupráci; dnešní směřování Evropské unie však vede k oklešťování občanských svobod, cílenému ničení prosperity a zavádění stále nových byrokratických překážek vůči svobodnému podnikání.
Dobré vztahy se mohou tvořit pouze na dobrovolné bázi, tedy bez nátlaku, kde základní motivací k uzavření dohody je oboustranná spokojenost. Souhlas s přijetím jakýchkoli závazků musí být informovaný. Neměla by mu tedy předcházet jednostranná kampaň, ale vyvážená diskuse.

Posledním pokusem o vytěsnění odborné diskuse nad závažným tématem je snaha vládnoucích elit protlačit navzdory převládající vůli lidu a závěrům ekonomických analýz přijetí společné evropské měny euro. Jako sebevědomý národ a sebevědomí občané deklarujeme, že naše měna musí být nástrojem dosažení prosperity. Prosperita nesmí být obětována za účelem získání jakékoliv nové měny.
Lze ovšem identifikovat i další závažné snahy o vyhýbání se seriózní veřejné diskusi nad dokumenty, jejichž podstata – drastické oslabením naší suverenity – je překryta falešnou rouškou veřejného blaha.

Někteří občané na soustavné porušování demokratických principů upozorňují a dožadují se nápravy; jejich hlasy jsou však upozaďovány, cenzurovány, anebo se stávají předmětem nejrůznějšího očerňování.

Odpovědnost za dodržování občanských práv v zemi padá samozřejmě především na politickou a státní moc. Ale nejen na ni. Každý nese svůj díl odpovědnosti za obecné poměry, a tedy i za dodržování uzákoněných paktů, které k tomu ostatně zavazují nejen vlády, ale i všechny občany.
Pocit této spoluodpovědnosti nás přivedl k myšlence vytvořit CHARTU 24, jejíž vznik dnes veřejně oznamujeme.

CHARTA 24 je volné, neformální a otevřené provolání lidí různých přesvědčení, různé víry a různých profesí, které spojuje vůle jednotlivě i společně se zasazovat o respektování přirozených lidských práv v naší zemi i ve světě.

CHARTA 24 vyrůstá ze zázemí lidí, kteří sdílejí starost o osud ideálů, s nimiž spojili a spojují svůj život a práci.

CHARTA 24 není organizací, nemá stanovy, stálé orgány a organizačně podmíněné členství. Patří k ní každý, kdo souhlasí s její myšlenkou, šíří její text a podporuje ji.

CHARTA 24 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k prosperitě, hrdosti a sebevědomí našeho národa. Svým symbolickým jménem zdůrazňuje CHARTA 24, že vychází z textu CHARTY 77, který pozměňuje pouze mírně a pouze natolik, aby správně pojmenovával instituce a problémy existující 47 let po vzniku CHARTY 77; hlavní myšlenky textu CHARTY 77 - dodržování uzákoněných svobod – však zůstávají nedotčeny.

Signatáři a mluvčí CHARTY 24
Ing. Markéta Šichtařová
Ing. Tomáš Zítko
Mgr. Libor Vondráček

Podepsat Chartu 24:

Zásady zpracování osobnách údajů – Komunikaci s petenty obstarává Libor Vondráček

Oblíbené štítky

Tiskový mluvčí

Tiskový mluvčí

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31