Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Lebduška: Rozpad EU na obzoru

Lebduška: Rozpad EU na obzoru

Jedna z takových tvrdí, že po nastartování 25. slunečního cyklu, vznikne ohromná sluneční bouře a ta zasáhne zemi. Prý tím bude většina satelitů vyřazena z provozu, což způsobí v našem světě závislém na GPS nepopsatelný chaos. Jiné hovoří o blížící se ekonomické krizi, další o nastupující recesi.

Co však lze pozorovat už nyní?  Především enormní tlak v EU na to, jak se zbavit gastarbeiterů z východu. Emanuel Macron už protlačil Evropskou směrnici o vysílaných pracovnících. I v Německu musí i zaměstnavatel z jiné země dávat svému zaměstnanci, pokud pracuje na území Německa, alespoň místní minimální mzdu. V Rakousku zase, pokud zaměstnanec dojíždí za prací z jiného státu, pak jeho rodina by již neměla mít nárok na některé rakouské sociální dávky. K tomu se přidává kupodivu i Rumunsko, jehož ministr financí Teodorovici navrhuje omezit pracovní dobu, kdy může občan státu EU mimo území svého státu na 5 let. Poté by se člověk ze zkušené musel alespoň na nějaký čas vrátit domů. Proč zrovna Rumunsko? Protože skoro 4,5 milionu Rumunů pracuje v jiných státech EU a Rumunsku chybí jak daně, tak i pracovníci. A politici starých členských zemí to vítají, než jim dojde, že to platí pro každého. A v tu chvíli zmizí v jejich zemích miliony prodavaček v supermarketech, dělníků ze staveb nebo montoven, ale domů by se museli vrátit jak lékaři, tak zdravotnický personál včetně programátorů a dalších technických profesí. Nejen pro zdravotnický systém Německa, Francie by to znamenalo zhroucení, problémy by nastaly i na technických a vědeckých pracovištích skoro celé EU. Tedy namísto odstranění příčin toho, proč občané nových členských zemí z nich odcházejí pracovat do zahraničí, zřejmě EU přijme jen další nařízení, regulaci, zákaz.

Co z toho vyplývá? Nejde o nějaké dobro pro zahraničního pracovníka. Jde pouze o to, jak ho vystrnadit z vlastního pracovního trhu, kdy díky nízkým platům dokáže konkurovat místním firmám.  O byrokratické šikaně, kterou například na německém trhu, na rozdíl od místních firem, české firmy zažívají, už ani nikdo neřeší. To vše znamená blížící se konec tolik zdůrazňovaných pilířů EU – solidarity, volného pohybu lidí, zboží a kapitálu. Ukazuje se, že jde hlavně o pohyb kapitálu z nových členských zemí směrem k těm starým a nic na tom nemění ani dotace z Bruselu, ty stejně čerpají hlavně firmy jako u nás například Bosch, BMW a podobně.

Ukazuje to také na to, že EU, stále prezentovaná jako jednotný domov, ve kterém mají všichni stejná práva a stejný užitek z ní, je jen iluzí a prázdnými slovy politiků. Že mezi státy EU existuje zatím jen tiché pnutí, které se sílícím tlakem politiků z Bruselu na postupný úpadek tradičních hodnot roste. Že v celé EU narůstají preference euroskeptiků, protože zákony přírody jsou jasné, každý tlak vyvolává protitlak. Tím roste volání po odchodu jednotlivých států z EU. Že konec EU se blíží.

Pokud se k tomu naplní některé předpovědi o krizi, o recesi, o tom, že tahoun německé ekonomiky tvořícím 14 % HDP země, automobilový průmysl, se nedokáže vyrovnat s nesmysly bruselských ekoteroristů. Tu skutečnost naznačuje i fakt, že se nepodařilo naplnit plánované cíle roku 2018, prodat celých 10 milionů nových automobilů, prodalo se jen 8,1 milionů aut, tedy jen o dvě procenta více než v roce 2017. Vypadá to na konec dlouhodobého vysokého ročního růstu o 5 – 10 %, trvajícího od roku 2000. A tenhle pokles může přivodit Německu koncem roku 2019 recesi.  Tím i vznik protiglobalizační nálady, větší zaměření na vnitřní problémy, na snižování nákladů, produkci, lepší využití big dat a podobně. Může kvůli tomu opustit pozici lídra EU a tedy přesný o pak toho, co bylo pro Německo přínosné od sedmdesátých let minulého století.  A tahounem EU bude kdo? Británie již členem EU nebude a Francie s Itálií na to nemají.

Rýsuje se, že v nastávajících eurovolbách uspějí nejen euroskeptické strany, ale i populistické, protože občané napříč EU zjišťují, že politika EU prospívá jen politikům a nadnárodním kooperacím, ne občanům. Bude jen otázkou, zda zvítězí tací euroskeptici, kteří chtějí spolupráci států v rámci Evropy, či tací, kteří euroskeptické nálady jen populisticky využívají bez nějakého programu co dál.

Zda tedy vyhrají strany které chtějí spolupráci států Evropy, ovšem ne na právním rámci dnešní EU, strany které chtějí zachování jednotlivých států, jako například u nás Svobodní, nebo zda zvítězí populistické strany jako například SPD. V každém případě to bude znamenat konec EU, tak jak ji známe. V případě vítězství euroskeptických stran podobných Svobodným a částečně i ODS, to znamená přeměnu EU, opuštění idejí evropského superstátu, nevytvoření nového euroobčana.  Znamenalo by to restart evropské spolupráce výhodné pro všechny při zachování jednotlivých národních zájmů, národních kultur.

V případě vítězství populistů jako ANO a SPD pak jen zvýšení tichého pnutí, které už pak nebude tiché, k eskalaci napětí mezi státy, k divokému rozpadu EU na kterém prodělají všichni a nejvíce malé státy eurozóny.

Josef Lebduška,
člen Svobodných

Vyšlo i na osobním blogu autora.

Články vyjadřují pouze osobní názor autora a nejsou oficiálním stanoviskem strany, pokud není uvedeno jinak.

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Svobodní

Svobodní

Novinky

Nejnovější video

Na Petříně byla při příležitosti 20. výročí od vstupu do Evropské unie zveřejněna Markétou Šichtařová Charta 24.

Porovnání Charty 24 a Charty 77 v pdf.



P r o h l á š e n í  C h a r t y   24

Dne 01. 05. 2004 vstoupila Česká republika společně s dalšími devíti zeměmi do Evropské unie. Evropská unie vznikla na ideálech mezinárodní spolupráce a volného pohybu osob, pracovních sil, kapitálu, zboží i služeb. Smyslem jejího zrodu bylo přinášet všem občanům vyšší míru prosperity a osobní i politické svobody.

I kdybychom k ní cítili nevoli, je dnes pro Českou republiku závazná Listina základních práv Evropské unie. Naši občané mají právo a náš stát povinnost se jimi řídit.

Svobody a práva, na jejichž ideálech Evropské unie vznikla, jsou důležitými civilizačními hodnotami, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových lidí. Vstup České republiky do Evropské unie měl tyto civilizační hodnoty stvrdit.

Dvacetileté výročí vstupu naší země do EU nám ale s novou naléhavostí připomíná, kolik základních občanských práv platí v naší zemi už opět – bohužel – jen na papíře.

Zcela iluzorní je např. právo na svobodu projevu a informací, zaručované článkem 11 hlavy II.

Desítkám tisíc našich občanů je znemožňováno získávat objektivní, nezkreslené a úplné informace, stejně tak jako vyjadřovat se veřejně na sociálních sítích či v médiích jen proto, že zastávají názory odlišné od názorů oficiálních. Jsou přitom často objekty nejrozmanitější diskriminace a šikanování ze strany úřadů i společenských organizací; zbaveni jakékoli možnosti bránit se.

Statisícům dalších občanů hrozí, že projeví-li své názory na aktuální společenskovědní témata, ztratí pracovní a jiné možnosti, a to nejen ve veřejném sektoru, ale i u soukromých korporací.

Článku 16 hlavy II., zaručujícímu právo na svobodu podnikání, odporuje chování bank i pojišťoven, které pod taktovkou Evropské centrální banky a ideologie ESG odmítají poskytovat finanční služby společnostem angažujícím se v obranném či těžebním průmyslu, nebo firmám, které jsou v danou chvíli z nejrůznějších důvodů ocejchovány jako nežádoucí. Kritéria této ESG selekce jsou stanovována netransparentně s absencí demokraticky získaného mandátu.
V rozporu s článkem 21 hlavy III., zakazujícím jakoukoli diskriminaci založenou zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, politických nebo jakýchkoli jiných názorech nebo příslušnosti k národnostní menšině, je obsazování pracovních míst na základě kvót odvolávajících se na příslušnost k daným skupinám.

V rozporu s článkem 8 hlavy II. zaručujícím právo na ochranu osobních údajů, dále s článkem 16 hlavy II. zajišťujícím občanům Unie právo na svobodné podnikání a také v rozporu s článkem 45 hlavy V. zajišťujícím všem občanům Evropské unie právo volně se pohybovat a pobývat na území členských států, bylo jednání většiny členských států během období pandemie. Jednání naší vlády minulé i současné během pandemie bylo nejen v rozporu s původními hodnotami EU, ale i v rozporu s naší vlastní Ústavou. Nepojmenovat zločin znamená legalizovat jeho opakování!

Svoboda pohybu kapitálu, zboží i služeb je jen zdánlivá, jak ukazuje například nedostatek léků v Evropské unii.

Uplatnění práva vyhledávat, přijímat, rozšiřovat informace a myšlenky všeho druhu, bez ohledu na hranice, ať ústně, písemně nebo tiskem (článek 11 hlavy II.) je stíháno nejen mimosoudně, ale i soudně, často pod rouškou údajného šíření dezinformací.

Svoboda veřejného projevu je potlačena centrálním řízením veřejnoprávních sdělovacích prostředků i publikačních a kulturních zařízení. Žádný politický, filozofický i vědecký názor nebo umělecký projev jen trochu se vymykající úzkému rámci oficiální ideologie či estetiky nemůže být zveřejněn ve veřejnoprávních médiích či na sociálních sítích; je znemožněna veřejná kritika krizových společenských jevů; je vyloučena možnost veřejné obrany proti nepravdivým a urážlivým nařčením oficiální propagandy (zákonná ochrana lidské důstojnosti, jednoznačně zaručována článkem 1 hlavy I., v praxi neexistuje – viz např. označování lidí vyjadřujících nedůvěřivost vůči deklarovaným účinkům vakcín za dezinformátory, nebo označování lidí odmítajících tvrzení o původu energetické krize ve válce na Ukrajině za putinovce a dezoláty); lživá obvinění nelze vyvrátit. V předních společenských tématech často spojených s enormními veřejnými výdaji ze státních rozpočtů členských zemí EU je vyloučena otevřená diskuse.
Mnoho vědeckých a akademických pracovníků i jiných občanů je diskriminováno jen proto, že legálně zveřejňují či otevřeně vyslovují názory, které současná politická moc odsuzuje.

Svobodné hlasování, základní princip demokracie, je systematicky omezováno mocenskou svévolí; oklešťování hlasovacích práv jednotlivých zemí v rámci Unie je praktikováno odpíráním příjmů ze strukturálních fondů Unie. Nad zeměmi s odlišným politickým nebo společenskovědním postojem trvale visí hrozba odepření nebo ztráty hlasovacích práv.

Nástrojem omezení a často i úplného potlačení řady občanských práv je systém faktického podřízení všech institucí a organizací ve státě politickým direktivám Evropské unie. Nové zákony a ideologie jsou často prosazovány politicky aktivními a nikým nevolenými neziskovými organizacemi financovanými z veřejných peněz, přitom však rozhodujícím způsobem ovlivňují činnost zákonodárných i výkonných orgánů státní správy, justice, zájmových i všech ostatních společenských organizací, politických stran, podniků, ústavů, úřadů, škol a dalších zařízení.

Další občanská práva, včetně práva na nezasahování do soukromého života, do rodiny, domova nebo korespondence (článek 7 hlavy II.), jsou povážlivě narušována také tím, že ministerstvo vnitra nejrůznějšími způsoby kontroluje život občanů, například budováním sítě informátorů z řad obyvatelstva (získávaných výzvami k „whistleblowingu“ neboli udavačství). Dochází ke kontrole soukromé pošty na sociálních sítích. Média jsou motivována ke spolupráci se státem. Tato činnost není regulována zákony, občan se proti ní nemůže nijak bránit.

Svévolně se postupuje i při udělování vstupních víz cizím státním příslušníkům, z nichž mnozí získávají status uprchlíka jen na základě deklarace, že jsou v mateřské zemi údajně pronásledováni.

Kromě nedodržování předpisů vůči vlastním občanům nerespektuje Evropská unie ani své závazky vůči jiným zemím. Ve článku 216 Smlouvy o fungování Evropské unie se EU hlásí k tomu, že jsou dohody uzavřené Unií (jako například smlouva o volném obchodu GATT94 podepsaná u Světové obchodní organizace) závazné pro orgány Unie i pro členské státy. Při rozchodu s Velkou Británií ovšem EU tento svůj závazek porušila, protože trvala na vytvoření nových obchodních překážek tam, kde dříve nebyly.

Evropská unie, ve které dnes žijeme, již není stejnou Evropskou unií, pro kterou se občané České republiky vyslovili ve všelidovém referendu. Ideály, na nichž Evropská unie vznikla, měly za cíl posílit svobodu a prosperitu a odstranit byrokratické bariery pro mezinárodní spolupráci; dnešní směřování Evropské unie však vede k oklešťování občanských svobod, cílenému ničení prosperity a zavádění stále nových byrokratických překážek vůči svobodnému podnikání.
Dobré vztahy se mohou tvořit pouze na dobrovolné bázi, tedy bez nátlaku, kde základní motivací k uzavření dohody je oboustranná spokojenost. Souhlas s přijetím jakýchkoli závazků musí být informovaný. Neměla by mu tedy předcházet jednostranná kampaň, ale vyvážená diskuse.

Posledním pokusem o vytěsnění odborné diskuse nad závažným tématem je snaha vládnoucích elit protlačit navzdory převládající vůli lidu a závěrům ekonomických analýz přijetí společné evropské měny euro. Jako sebevědomý národ a sebevědomí občané deklarujeme, že naše měna musí být nástrojem dosažení prosperity. Prosperita nesmí být obětována za účelem získání jakékoliv nové měny.
Lze ovšem identifikovat i další závažné snahy o vyhýbání se seriózní veřejné diskusi nad dokumenty, jejichž podstata – drastické oslabením naší suverenity – je překryta falešnou rouškou veřejného blaha.

Někteří občané na soustavné porušování demokratických principů upozorňují a dožadují se nápravy; jejich hlasy jsou však upozaďovány, cenzurovány, anebo se stávají předmětem nejrůznějšího očerňování.

Odpovědnost za dodržování občanských práv v zemi padá samozřejmě především na politickou a státní moc. Ale nejen na ni. Každý nese svůj díl odpovědnosti za obecné poměry, a tedy i za dodržování uzákoněných paktů, které k tomu ostatně zavazují nejen vlády, ale i všechny občany.
Pocit této spoluodpovědnosti nás přivedl k myšlence vytvořit CHARTU 24, jejíž vznik dnes veřejně oznamujeme.

CHARTA 24 je volné, neformální a otevřené provolání lidí různých přesvědčení, různé víry a různých profesí, které spojuje vůle jednotlivě i společně se zasazovat o respektování přirozených lidských práv v naší zemi i ve světě.

CHARTA 24 vyrůstá ze zázemí lidí, kteří sdílejí starost o osud ideálů, s nimiž spojili a spojují svůj život a práci.

CHARTA 24 není organizací, nemá stanovy, stálé orgány a organizačně podmíněné členství. Patří k ní každý, kdo souhlasí s její myšlenkou, šíří její text a podporuje ji.

CHARTA 24 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k prosperitě, hrdosti a sebevědomí našeho národa. Svým symbolickým jménem zdůrazňuje CHARTA 24, že vychází z textu CHARTY 77, který pozměňuje pouze mírně a pouze natolik, aby správně pojmenovával instituce a problémy existující 47 let po vzniku CHARTY 77; hlavní myšlenky textu CHARTY 77 - dodržování uzákoněných svobod – však zůstávají nedotčeny.

Signatáři a mluvčí CHARTY 24
Ing. Markéta Šichtařová
Ing. Tomáš Zítko
Mgr. Libor Vondráček

Podepsat Chartu 24:

Zásady zpracování osobnách údajů – Komunikaci s petenty obstarává Libor Vondráček

Oblíbené štítky

Svobodní

Svobodní

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31