Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

ŠEBELÍK: Kladivo na politiky

ŠEBELÍK: Kladivo na politiky

Všichni nadáváme na politiky, nadáváme na politiku, nadáváme na armádu úředníků, kteří vyzbrojeni zákony, předpisy a směrnicemi denně vstupují do našich životů, aby je svým „nesmíš“ a „musíš“ vedli po cestičkách shora nalinkovaných a vysokými zdmi lemovaných.

A to všechno za naše peníze! Den daňové svobody 13.6. Polopatě řečeno: v rámci své osmihodinové pracovní doby pracujeme takřka z poloviny (3:35 hod.) na stát a jenom ze zbylé poloviny (4:25 hod.) na sebe, na svoje peníze, na svoje životní potřeby. Takřka polovinu hodnot (tedy peněz), které během směny vytvoříme, svěřujeme do rukou politikům, aby s nimi mohli ke svému prospěchu různě čachrovat a aby uživili své úředníky, kteří nás musí udržet na uzdě.

Řekli byste: máme přeci demokracii, politiky můžeme při volbách vyměnit. Bohužel, není to tak jednoduché. Obě vedoucí politické strany se sice u moci občas střídají, každá z nich prosazuje ovládání společnosti jinými háčky a páčkami, jinými prostředky a metodami, ale v tom podstatném se neliší: všem jde o koryto, všem jde o to, aby mohli držet v ruce vodítka, kterými nás v tom státním pimprlovém divadle budou jako loutky vodit.

Když jsem řekl slovo „koryto“, vůbec nechci mluvit o poslaneckých platech. Každý si snadno spočítá, že na tyto platy vydáme ročně přibližně 0.015% státního rozpočtu. Ne, o tuto částku mi určitě nejde. Poslanecký plat taky pro politika představuje spíše kapesné, nikoli hlavní zdroj peněz, o které v té hře jde ve skutečnosti. Ty podstatné peníze, o které se zde doopravdy a vážně hraje, to je ta polovina hodnot, které o které nás stát každý den obírá. Letos přibližně 1000 miliard, tedy přibližně 100 tis. na osobu včetně nemluvňat a důchodců. Tedy 400 tis. ročně pro čtyřčlennou rodinu. Peníze, o nichž se běžnému člověku může jenom zdát.

Jak to funguje? Pár příkladů spíše pro ilustraci, chci ukázat jenom principy.

- Chci stavět větrné elektrárny. Na to by mi normálně nikdo neskočil. Tak seženu někoho, kdo se zná s příslušným politikem. Politik prosadí, že se z těch peněz, které byly občanům zabaveny, budou větrníky dotovat. Dotace je schválena, já dostanu nějakých 100 milionů a s lobistou a politikem se o ně rozdělím. Právě jsme si my tři rozdělili část peněz vybraných od těch lidiček, kteří na ně věnovali polovinu své pracovní směny.

-  Mám stavební firmu se specializací na zateplování. Jenže každý, kdo mohl, už zateplil a já nemám zakázky. Přes příslušné politiky tedy prosadím (zadarmo to nebude) dotace na zateplování. Ale pozor, nepotřebuju, aby se o ty dotace podělily všechny firmy podobného zaměření. Potřebuju, aby zůstaly pro mě a pár dalších vyvolených. Dotaci tedy přivážeme na autorizaci, tedy zateplení s dotací mohou provádět jenom ty firmy, kteří od strýčka úředníka dostanou (a taky zaplatí) příslušné razítko. Spokojeni jsou všichni: já, politici i strýček úředník.

-  Ale peníze ze státního rozpočtu stále nestačí. Je třeba lidi přinutit, aby do mého systému přilili ještě další peníze, které jim zbyly. Proto zřídíme různé státní ústavy, agentury, granty, kam nainstalujeme naše strýčky, aby nám byli vděční. Vymyslíme směrnice, jak člověku ještě více znepříjemnit život, vymyslíme sankce. No a človíček rád přijde a přistrčí do systému nějaký ten úplatek, aby se sankcím vyhnul.

-  Do Evropské unie posíláme 100 milionů Kč denně. Pravda, nějaká ta dotace přijde zase zpátky. Ale čím delší cesta od daňového poplatníka k našemu cílovému příjemci, tím víc našich kamarádů si přijde na své. Na každého něco zbyde. Tu nějaký poradce, tu nějaký autorizovaný projektant, tu nějaký úředník, který to musí schválit a „zastřešit“.

-  atd., atd., atd.

Mohl bych pokračovat o autosedačkách, autolékáričkách, státní technické kontrole vozidel. Myslíte, že to bylo vymyšleno pro vaši bezpečnost? Omyl! Jenom je třeba, aby peníze tekly správným směrem. Mohl bych pokračovat o úsporných žárovkách, které od září nahradí žárovky normální. Myslíte, že to je o ekologii? Omyl! Jenom je třeba, aby peníze tekly správným směrem. Mohl bych pokračovat různými hygienickými, stavebními a jinými normami, různými potřebnými povoleními, povinnou výbavou bicyklu, kvótami v zemědělství a mnoha dalšími státními buzeracemi.

Opravdu těžko ten problém zneužívání běžného člověka mašinérií byznys-politika-byrokracie nějak uchopit, nějak strukturovat.

-           Dotace vyvoleným za peníze daňových poplatníků

-           Směrování spotřeby (zákazy a pobídky) směrem k vyvoleným

-           Regulace, které ničí konkurenceschopnost nevyvolených

-           Předpisy, směrnice, kontrola a úplatky do rukou úředníků

Je to smutná situace. Lidé žijí své životy takřka jenom napůl. Druhou polovinu jimi vytvořených hodnot spotřebovává naše mašinerie byznys-politika-byrokracie. A je jedno, zda je u vlády jedna nebo druhá vedoucí politická strana. Je jedno, jestli uplatíme jednu část voličstva, aby nám náš systém ve volbách posvětila, třináctým důchodem, nebo druhou část voličstva jinými přísliby. Důležité je, aby byl systém zachován, abychom měli dostatek peněz, které protékají našima rukama a ze kterých nám za nehty zůstane dostatečná sumička. Důležité je, aby si na své přisli i naši kamarádi, kteří pak uklidí naše zisky z politické korupce, aby si na své přišla i naše armáda úředníků. Bez ní bychom náš úžasný systém těžko dokázali udržet pohromadě. Lidi musí držet hubu a krok.

Máme se obávat, že by nám tento systém mohl někdo v demokratických volbách rozbořit? Nevím. Ale radši si to posichrujeme! Schválíme Lisabonskou smlouvu. Kompetence přeneseme na nikým nevolenou a nikomu zodpovědnou Evropskou komisi. Pak ať si kdo chce, co chce, říká. Na rozhodování už vliv mít nebude, tak jako tak musí postupovat podle evropských směrnic, tak co? A nařídíme mu přes EU třeba i minimální daně, aby nám peníze od daňových poplatníků nevysychaly.

Je to smutná situace. Lze se z ní vůbec nějak vyhrabat? Lze ten gordický uzel nějak rozetnout? Ovšemže ano! Jenom je třeba k tomu najít notnou dávku odvahy. Je třeba koryto vylít a odmítnout do něj nadále sypat. Kde nic není, není co rozdělovat (rozkrádat). Kde nic není, nemohou se přiživovat a schovávat různí naši strýčkové. Jakmile jim zavřeme přívod vzduchu, brzy vyplavou na hladinu. Je třeba zrušit (nebo radikálně omezit) různé směrnice a nařízení. Úředník zahyne na úbytě. Pod všemi zmíněnými je třeba podříznout větve, na kterých se uhnízdili.

A člověk začne konečně Svobodně dýchat a jeho život se vrátí do jeho rukou.

Jan Šebelík je lídrem královéhradecké kandidátky Svobodných.

 

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Svobodní

Svobodní

Novinky

Nejnovější video

Na Petříně byla při příležitosti 20. výročí od vstupu do Evropské unie zveřejněna Markétou Šichtařová Charta 24.

Porovnání Charty 24 a Charty 77 v pdf.



P r o h l á š e n í  C h a r t y   24

Dne 01. 05. 2004 vstoupila Česká republika společně s dalšími devíti zeměmi do Evropské unie. Evropská unie vznikla na ideálech mezinárodní spolupráce a volného pohybu osob, pracovních sil, kapitálu, zboží i služeb. Smyslem jejího zrodu bylo přinášet všem občanům vyšší míru prosperity a osobní i politické svobody.

I kdybychom k ní cítili nevoli, je dnes pro Českou republiku závazná Listina základních práv Evropské unie. Naši občané mají právo a náš stát povinnost se jimi řídit.

Svobody a práva, na jejichž ideálech Evropské unie vznikla, jsou důležitými civilizačními hodnotami, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových lidí. Vstup České republiky do Evropské unie měl tyto civilizační hodnoty stvrdit.

Dvacetileté výročí vstupu naší země do EU nám ale s novou naléhavostí připomíná, kolik základních občanských práv platí v naší zemi už opět – bohužel – jen na papíře.

Zcela iluzorní je např. právo na svobodu projevu a informací, zaručované článkem 11 hlavy II.

Desítkám tisíc našich občanů je znemožňováno získávat objektivní, nezkreslené a úplné informace, stejně tak jako vyjadřovat se veřejně na sociálních sítích či v médiích jen proto, že zastávají názory odlišné od názorů oficiálních. Jsou přitom často objekty nejrozmanitější diskriminace a šikanování ze strany úřadů i společenských organizací; zbaveni jakékoli možnosti bránit se.

Statisícům dalších občanů hrozí, že projeví-li své názory na aktuální společenskovědní témata, ztratí pracovní a jiné možnosti, a to nejen ve veřejném sektoru, ale i u soukromých korporací.

Článku 16 hlavy II., zaručujícímu právo na svobodu podnikání, odporuje chování bank i pojišťoven, které pod taktovkou Evropské centrální banky a ideologie ESG odmítají poskytovat finanční služby společnostem angažujícím se v obranném či těžebním průmyslu, nebo firmám, které jsou v danou chvíli z nejrůznějších důvodů ocejchovány jako nežádoucí. Kritéria této ESG selekce jsou stanovována netransparentně s absencí demokraticky získaného mandátu.
V rozporu s článkem 21 hlavy III., zakazujícím jakoukoli diskriminaci založenou zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, politických nebo jakýchkoli jiných názorech nebo příslušnosti k národnostní menšině, je obsazování pracovních míst na základě kvót odvolávajících se na příslušnost k daným skupinám.

V rozporu s článkem 8 hlavy II. zaručujícím právo na ochranu osobních údajů, dále s článkem 16 hlavy II. zajišťujícím občanům Unie právo na svobodné podnikání a také v rozporu s článkem 45 hlavy V. zajišťujícím všem občanům Evropské unie právo volně se pohybovat a pobývat na území členských států, bylo jednání většiny členských států během období pandemie. Jednání naší vlády minulé i současné během pandemie bylo nejen v rozporu s původními hodnotami EU, ale i v rozporu s naší vlastní Ústavou. Nepojmenovat zločin znamená legalizovat jeho opakování!

Svoboda pohybu kapitálu, zboží i služeb je jen zdánlivá, jak ukazuje například nedostatek léků v Evropské unii.

Uplatnění práva vyhledávat, přijímat, rozšiřovat informace a myšlenky všeho druhu, bez ohledu na hranice, ať ústně, písemně nebo tiskem (článek 11 hlavy II.) je stíháno nejen mimosoudně, ale i soudně, často pod rouškou údajného šíření dezinformací.

Svoboda veřejného projevu je potlačena centrálním řízením veřejnoprávních sdělovacích prostředků i publikačních a kulturních zařízení. Žádný politický, filozofický i vědecký názor nebo umělecký projev jen trochu se vymykající úzkému rámci oficiální ideologie či estetiky nemůže být zveřejněn ve veřejnoprávních médiích či na sociálních sítích; je znemožněna veřejná kritika krizových společenských jevů; je vyloučena možnost veřejné obrany proti nepravdivým a urážlivým nařčením oficiální propagandy (zákonná ochrana lidské důstojnosti, jednoznačně zaručována článkem 1 hlavy I., v praxi neexistuje – viz např. označování lidí vyjadřujících nedůvěřivost vůči deklarovaným účinkům vakcín za dezinformátory, nebo označování lidí odmítajících tvrzení o původu energetické krize ve válce na Ukrajině za putinovce a dezoláty); lživá obvinění nelze vyvrátit. V předních společenských tématech často spojených s enormními veřejnými výdaji ze státních rozpočtů členských zemí EU je vyloučena otevřená diskuse.
Mnoho vědeckých a akademických pracovníků i jiných občanů je diskriminováno jen proto, že legálně zveřejňují či otevřeně vyslovují názory, které současná politická moc odsuzuje.

Svobodné hlasování, základní princip demokracie, je systematicky omezováno mocenskou svévolí; oklešťování hlasovacích práv jednotlivých zemí v rámci Unie je praktikováno odpíráním příjmů ze strukturálních fondů Unie. Nad zeměmi s odlišným politickým nebo společenskovědním postojem trvale visí hrozba odepření nebo ztráty hlasovacích práv.

Nástrojem omezení a často i úplného potlačení řady občanských práv je systém faktického podřízení všech institucí a organizací ve státě politickým direktivám Evropské unie. Nové zákony a ideologie jsou často prosazovány politicky aktivními a nikým nevolenými neziskovými organizacemi financovanými z veřejných peněz, přitom však rozhodujícím způsobem ovlivňují činnost zákonodárných i výkonných orgánů státní správy, justice, zájmových i všech ostatních společenských organizací, politických stran, podniků, ústavů, úřadů, škol a dalších zařízení.

Další občanská práva, včetně práva na nezasahování do soukromého života, do rodiny, domova nebo korespondence (článek 7 hlavy II.), jsou povážlivě narušována také tím, že ministerstvo vnitra nejrůznějšími způsoby kontroluje život občanů, například budováním sítě informátorů z řad obyvatelstva (získávaných výzvami k „whistleblowingu“ neboli udavačství). Dochází ke kontrole soukromé pošty na sociálních sítích. Média jsou motivována ke spolupráci se státem. Tato činnost není regulována zákony, občan se proti ní nemůže nijak bránit.

Svévolně se postupuje i při udělování vstupních víz cizím státním příslušníkům, z nichž mnozí získávají status uprchlíka jen na základě deklarace, že jsou v mateřské zemi údajně pronásledováni.

Kromě nedodržování předpisů vůči vlastním občanům nerespektuje Evropská unie ani své závazky vůči jiným zemím. Ve článku 216 Smlouvy o fungování Evropské unie se EU hlásí k tomu, že jsou dohody uzavřené Unií (jako například smlouva o volném obchodu GATT94 podepsaná u Světové obchodní organizace) závazné pro orgány Unie i pro členské státy. Při rozchodu s Velkou Británií ovšem EU tento svůj závazek porušila, protože trvala na vytvoření nových obchodních překážek tam, kde dříve nebyly.

Evropská unie, ve které dnes žijeme, již není stejnou Evropskou unií, pro kterou se občané České republiky vyslovili ve všelidovém referendu. Ideály, na nichž Evropská unie vznikla, měly za cíl posílit svobodu a prosperitu a odstranit byrokratické bariery pro mezinárodní spolupráci; dnešní směřování Evropské unie však vede k oklešťování občanských svobod, cílenému ničení prosperity a zavádění stále nových byrokratických překážek vůči svobodnému podnikání.
Dobré vztahy se mohou tvořit pouze na dobrovolné bázi, tedy bez nátlaku, kde základní motivací k uzavření dohody je oboustranná spokojenost. Souhlas s přijetím jakýchkoli závazků musí být informovaný. Neměla by mu tedy předcházet jednostranná kampaň, ale vyvážená diskuse.

Posledním pokusem o vytěsnění odborné diskuse nad závažným tématem je snaha vládnoucích elit protlačit navzdory převládající vůli lidu a závěrům ekonomických analýz přijetí společné evropské měny euro. Jako sebevědomý národ a sebevědomí občané deklarujeme, že naše měna musí být nástrojem dosažení prosperity. Prosperita nesmí být obětována za účelem získání jakékoliv nové měny.
Lze ovšem identifikovat i další závažné snahy o vyhýbání se seriózní veřejné diskusi nad dokumenty, jejichž podstata – drastické oslabením naší suverenity – je překryta falešnou rouškou veřejného blaha.

Někteří občané na soustavné porušování demokratických principů upozorňují a dožadují se nápravy; jejich hlasy jsou však upozaďovány, cenzurovány, anebo se stávají předmětem nejrůznějšího očerňování.

Odpovědnost za dodržování občanských práv v zemi padá samozřejmě především na politickou a státní moc. Ale nejen na ni. Každý nese svůj díl odpovědnosti za obecné poměry, a tedy i za dodržování uzákoněných paktů, které k tomu ostatně zavazují nejen vlády, ale i všechny občany.
Pocit této spoluodpovědnosti nás přivedl k myšlence vytvořit CHARTU 24, jejíž vznik dnes veřejně oznamujeme.

CHARTA 24 je volné, neformální a otevřené provolání lidí různých přesvědčení, různé víry a různých profesí, které spojuje vůle jednotlivě i společně se zasazovat o respektování přirozených lidských práv v naší zemi i ve světě.

CHARTA 24 vyrůstá ze zázemí lidí, kteří sdílejí starost o osud ideálů, s nimiž spojili a spojují svůj život a práci.

CHARTA 24 není organizací, nemá stanovy, stálé orgány a organizačně podmíněné členství. Patří k ní každý, kdo souhlasí s její myšlenkou, šíří její text a podporuje ji.

CHARTA 24 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k prosperitě, hrdosti a sebevědomí našeho národa. Svým symbolickým jménem zdůrazňuje CHARTA 24, že vychází z textu CHARTY 77, který pozměňuje pouze mírně a pouze natolik, aby správně pojmenovával instituce a problémy existující 47 let po vzniku CHARTY 77; hlavní myšlenky textu CHARTY 77 - dodržování uzákoněných svobod – však zůstávají nedotčeny.

Signatáři a mluvčí CHARTY 24
Ing. Markéta Šichtařová
Ing. Tomáš Zítko
Mgr. Libor Vondráček

Podepsat Chartu 24:

Zásady zpracování osobnách údajů – Komunikaci s petenty obstarává Libor Vondráček

Oblíbené štítky

Svobodní

Svobodní

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31