Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

PORTEŠOVÁ: Vzhůru k lepším zítřkům!

PORTEŠOVÁ: Vzhůru k lepším zítřkům!

Máme plnou pusu humanismu, zaklínáme se lidskými právy, dokonce ani nevyslovíme svá pohoršení nad některými jevy, abychom se nedej bože nedotkli cikánů, homosexuálů, přistěhovalců, muslimů a  teroristů všeho druhu. A především spasitelů lidstva! Ti přece lépe než my, řádoví občané (rozuměj hlupáci), vědí, co je pro nás dobré! Právě novodobí spasitelé lidstva si v době, tzv. svobody, vítězství pravdy a lásky a všelidské pospolitosti, přisvojili právo určovat, co je korektní a co není, co je nutno odsoudit a pranýřovat, a co zase nevidět a neslyšet.

Máme-li ve jménu jakýchsi vyšších hodnot „držet hubu a krok“, pak bychom se měli podívat, jak se tyto nové principy konkrétně projevují v životě naší společnosti.

Máme demokracii, právo jít k volbám a rozhodnout o tom, kdo bude řídit naši společnost a hájit naše zájmy jak na úrovni státu tak EU. Jenže námi zvolení politici rozhodli, že naše zájmy i s naším právem rozhodovat o vlastním životě položí na oltář velkých kormidelníků světa. A tak po dvaceti letech svobody znovu začínáme žít pod diktátem, tentokrát bruselské byrokracie, která již nyní nekompromisně určuje až do neuvěřitelných detailů náš život. Již víme, čím jedině musíme svítit, čím topit, co pěstovat, kolik a co vyrábět, co konzumovat, pít a dýchat.

Bylo možné tomu zabránit? Ano, kdyby do etických norem nových určovatelů lidského směřování patřila obyčejná lidská slušnost a smysl pro to, co je v lidské společnosti ještě přípustné a co už je za hranicí pravidel stanovených morálkou a zákonem.

Nedávno jsme mohli sledovat boj o podpis Lisabonské smlouvy. Vezmeme-li v úvahu, jak velký zájem na uskutečnění změn daných touto smlouvou měly mocenské síly EU, pak je celkem pochopitelné, že se v řadách našich politiků našli i mnozí tací, co se rozhodli zasloužit se o její schválení. Nakonec bylo třeba odstranit poslední překážku a přinutit prezidenta republiky k podpisu. Tlak na našeho prezidenta byl enormní. Dokud se vše odehrávalo v rovině přesvědčovacích kampaní na půdě vlády, parlamentu, senátu a médií, bylo vše v pořádku.  Už daleko méně, když politický boj o přistoupení k Lisabonské smlouvě ovlivnil Ústavní soud, a už vůbec ne, když byl pan prezident vystaven přímému tlaku a nevybíravým útokům ze strany představitelů EU. Jejich vměšování do našich záležitostí překročilo únosnou mez, stanovenou samotným mezinárodním právem.

Avšak nejšpinavější část tohoto tlaku, postrádající elementární slušnost, obstarali někteří námi zvolení politici, podporovaní inteligencí „s lidskou tváří“, některými umělci, politology a novináři. Neštítili se napadat hlavu státu hrubými znevažujícími výrazy, všemožně ji ponižovat, pořádat zesměšňující happeningy a vést nekončící mediální štvavé kampaně. Nestyděli se za to, neměli pocit, že dělají něco, co se neslučuje s etickým profilem skutečných bojovníků za pravdu a lásku. Naopak, sprosťárna a primitivismus byly povýšeny na ctnosti, které mají být veřejností patřičně oceněny. A asi byly, protože je média oslavovala a těch, kteří se proti tomu postavili, bylo málo.

Naší rádoby elitě tato špinavost prošla a byla tak připravena cesta k benevolenci vůči praktikám odporujícím ústavě této země. Prezidentu republiky bylo vyhrožováno, že bude zbaven moci. Osnovaly se plány, jak toho dosáhnout. Návrhy byly vyslovovány veřejně, dokonce diskutovány v médiích, právníci a soudci vymýšleli různé zhovadilosti, jimiž vše stavěli na hlavu, a zase to prošlo.

Může se všechno. Proč by se tedy neměly oprášit nejhorší praktiky komunistických vůdců, jimiž se zbavovali svých ideových odpůrců?  Mezi ně patřilo i zneužití psychiatrie.

Odpor k bývalému režimu už máme za sebou, a to, co jsme dříve pranýřovali, se stává přijatelným prostředkem k čemukoliv. Není tedy divu, že se mezi naší morálně rozloženou „elitou“ našli lékaři, kteří chtěli na základě vykonstruovaných diagnóz zbavit prezidenta svéprávnosti a úřadu. Promyšleně tak osnovali puč vůči hlavě státu.

Měli by být zatčeni a souzeni. A nic. Žádný žalobce, žádné policejní vyšetřování, žádný křik ochránců lidských práv a demokracie, dokonce ani žádné veřejné pohoršení. Kromě autorů několika málo internetových článků všichni mlčí. Ani pan prezident nemá chuť se k tomu vyjadřovat.

A tak je docela možné, že budeme mlčet i v případě, kdy nositelé největších podlostí budou oslavováni jako hrdinové a jejich činy se stanou etickou normou pro nového EU občana.

Zavřeme oči, abychom neviděli, dáme si do uší vatu, abychom neslyšeli, uvěříme lživým proklamacím, jen abychom nemuseli myslet a necháme se tupě vést samozvanými spasiteli. Kam? No přece k lepším zítřkům. Kupředu levá!

Mysleme na možné konce! Jaké? Stačí se podívat do dějin, tam jsou zaznamenány. Zjistíme i nepříjemnou skutečnost, že mají tendenci k opakování, a to za předpokladu, že lidé zůstanou lhostejnými a budou zase „držet hubu a krok“.

Jen tak na okraj, svěřili byste se bez obav do péče lékařů, jako je odborný ambulantní specialista Jan Hnízdil, psychiatr Václav Mikota či neurolog Martin Jan Stránský? 

Mgr. Eliška Portešová je členkou Svobodných

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Svobodní

Svobodní

Novinky

Nejnovější video

Na Petříně byla při příležitosti 20. výročí od vstupu do Evropské unie zveřejněna Markétou Šichtařová Charta 24.

Porovnání Charty 24 a Charty 77 v pdf.



P r o h l á š e n í  C h a r t y   24

Dne 01. 05. 2004 vstoupila Česká republika společně s dalšími devíti zeměmi do Evropské unie. Evropská unie vznikla na ideálech mezinárodní spolupráce a volného pohybu osob, pracovních sil, kapitálu, zboží i služeb. Smyslem jejího zrodu bylo přinášet všem občanům vyšší míru prosperity a osobní i politické svobody.

I kdybychom k ní cítili nevoli, je dnes pro Českou republiku závazná Listina základních práv Evropské unie. Naši občané mají právo a náš stát povinnost se jimi řídit.

Svobody a práva, na jejichž ideálech Evropské unie vznikla, jsou důležitými civilizačními hodnotami, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových lidí. Vstup České republiky do Evropské unie měl tyto civilizační hodnoty stvrdit.

Dvacetileté výročí vstupu naší země do EU nám ale s novou naléhavostí připomíná, kolik základních občanských práv platí v naší zemi už opět – bohužel – jen na papíře.

Zcela iluzorní je např. právo na svobodu projevu a informací, zaručované článkem 11 hlavy II.

Desítkám tisíc našich občanů je znemožňováno získávat objektivní, nezkreslené a úplné informace, stejně tak jako vyjadřovat se veřejně na sociálních sítích či v médiích jen proto, že zastávají názory odlišné od názorů oficiálních. Jsou přitom často objekty nejrozmanitější diskriminace a šikanování ze strany úřadů i společenských organizací; zbaveni jakékoli možnosti bránit se.

Statisícům dalších občanů hrozí, že projeví-li své názory na aktuální společenskovědní témata, ztratí pracovní a jiné možnosti, a to nejen ve veřejném sektoru, ale i u soukromých korporací.

Článku 16 hlavy II., zaručujícímu právo na svobodu podnikání, odporuje chování bank i pojišťoven, které pod taktovkou Evropské centrální banky a ideologie ESG odmítají poskytovat finanční služby společnostem angažujícím se v obranném či těžebním průmyslu, nebo firmám, které jsou v danou chvíli z nejrůznějších důvodů ocejchovány jako nežádoucí. Kritéria této ESG selekce jsou stanovována netransparentně s absencí demokraticky získaného mandátu.
V rozporu s článkem 21 hlavy III., zakazujícím jakoukoli diskriminaci založenou zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, politických nebo jakýchkoli jiných názorech nebo příslušnosti k národnostní menšině, je obsazování pracovních míst na základě kvót odvolávajících se na příslušnost k daným skupinám.

V rozporu s článkem 8 hlavy II. zaručujícím právo na ochranu osobních údajů, dále s článkem 16 hlavy II. zajišťujícím občanům Unie právo na svobodné podnikání a také v rozporu s článkem 45 hlavy V. zajišťujícím všem občanům Evropské unie právo volně se pohybovat a pobývat na území členských států, bylo jednání většiny členských států během období pandemie. Jednání naší vlády minulé i současné během pandemie bylo nejen v rozporu s původními hodnotami EU, ale i v rozporu s naší vlastní Ústavou. Nepojmenovat zločin znamená legalizovat jeho opakování!

Svoboda pohybu kapitálu, zboží i služeb je jen zdánlivá, jak ukazuje například nedostatek léků v Evropské unii.

Uplatnění práva vyhledávat, přijímat, rozšiřovat informace a myšlenky všeho druhu, bez ohledu na hranice, ať ústně, písemně nebo tiskem (článek 11 hlavy II.) je stíháno nejen mimosoudně, ale i soudně, často pod rouškou údajného šíření dezinformací.

Svoboda veřejného projevu je potlačena centrálním řízením veřejnoprávních sdělovacích prostředků i publikačních a kulturních zařízení. Žádný politický, filozofický i vědecký názor nebo umělecký projev jen trochu se vymykající úzkému rámci oficiální ideologie či estetiky nemůže být zveřejněn ve veřejnoprávních médiích či na sociálních sítích; je znemožněna veřejná kritika krizových společenských jevů; je vyloučena možnost veřejné obrany proti nepravdivým a urážlivým nařčením oficiální propagandy (zákonná ochrana lidské důstojnosti, jednoznačně zaručována článkem 1 hlavy I., v praxi neexistuje – viz např. označování lidí vyjadřujících nedůvěřivost vůči deklarovaným účinkům vakcín za dezinformátory, nebo označování lidí odmítajících tvrzení o původu energetické krize ve válce na Ukrajině za putinovce a dezoláty); lživá obvinění nelze vyvrátit. V předních společenských tématech často spojených s enormními veřejnými výdaji ze státních rozpočtů členských zemí EU je vyloučena otevřená diskuse.
Mnoho vědeckých a akademických pracovníků i jiných občanů je diskriminováno jen proto, že legálně zveřejňují či otevřeně vyslovují názory, které současná politická moc odsuzuje.

Svobodné hlasování, základní princip demokracie, je systematicky omezováno mocenskou svévolí; oklešťování hlasovacích práv jednotlivých zemí v rámci Unie je praktikováno odpíráním příjmů ze strukturálních fondů Unie. Nad zeměmi s odlišným politickým nebo společenskovědním postojem trvale visí hrozba odepření nebo ztráty hlasovacích práv.

Nástrojem omezení a často i úplného potlačení řady občanských práv je systém faktického podřízení všech institucí a organizací ve státě politickým direktivám Evropské unie. Nové zákony a ideologie jsou často prosazovány politicky aktivními a nikým nevolenými neziskovými organizacemi financovanými z veřejných peněz, přitom však rozhodujícím způsobem ovlivňují činnost zákonodárných i výkonných orgánů státní správy, justice, zájmových i všech ostatních společenských organizací, politických stran, podniků, ústavů, úřadů, škol a dalších zařízení.

Další občanská práva, včetně práva na nezasahování do soukromého života, do rodiny, domova nebo korespondence (článek 7 hlavy II.), jsou povážlivě narušována také tím, že ministerstvo vnitra nejrůznějšími způsoby kontroluje život občanů, například budováním sítě informátorů z řad obyvatelstva (získávaných výzvami k „whistleblowingu“ neboli udavačství). Dochází ke kontrole soukromé pošty na sociálních sítích. Média jsou motivována ke spolupráci se státem. Tato činnost není regulována zákony, občan se proti ní nemůže nijak bránit.

Svévolně se postupuje i při udělování vstupních víz cizím státním příslušníkům, z nichž mnozí získávají status uprchlíka jen na základě deklarace, že jsou v mateřské zemi údajně pronásledováni.

Kromě nedodržování předpisů vůči vlastním občanům nerespektuje Evropská unie ani své závazky vůči jiným zemím. Ve článku 216 Smlouvy o fungování Evropské unie se EU hlásí k tomu, že jsou dohody uzavřené Unií (jako například smlouva o volném obchodu GATT94 podepsaná u Světové obchodní organizace) závazné pro orgány Unie i pro členské státy. Při rozchodu s Velkou Británií ovšem EU tento svůj závazek porušila, protože trvala na vytvoření nových obchodních překážek tam, kde dříve nebyly.

Evropská unie, ve které dnes žijeme, již není stejnou Evropskou unií, pro kterou se občané České republiky vyslovili ve všelidovém referendu. Ideály, na nichž Evropská unie vznikla, měly za cíl posílit svobodu a prosperitu a odstranit byrokratické bariery pro mezinárodní spolupráci; dnešní směřování Evropské unie však vede k oklešťování občanských svobod, cílenému ničení prosperity a zavádění stále nových byrokratických překážek vůči svobodnému podnikání.
Dobré vztahy se mohou tvořit pouze na dobrovolné bázi, tedy bez nátlaku, kde základní motivací k uzavření dohody je oboustranná spokojenost. Souhlas s přijetím jakýchkoli závazků musí být informovaný. Neměla by mu tedy předcházet jednostranná kampaň, ale vyvážená diskuse.

Posledním pokusem o vytěsnění odborné diskuse nad závažným tématem je snaha vládnoucích elit protlačit navzdory převládající vůli lidu a závěrům ekonomických analýz přijetí společné evropské měny euro. Jako sebevědomý národ a sebevědomí občané deklarujeme, že naše měna musí být nástrojem dosažení prosperity. Prosperita nesmí být obětována za účelem získání jakékoliv nové měny.
Lze ovšem identifikovat i další závažné snahy o vyhýbání se seriózní veřejné diskusi nad dokumenty, jejichž podstata – drastické oslabením naší suverenity – je překryta falešnou rouškou veřejného blaha.

Někteří občané na soustavné porušování demokratických principů upozorňují a dožadují se nápravy; jejich hlasy jsou však upozaďovány, cenzurovány, anebo se stávají předmětem nejrůznějšího očerňování.

Odpovědnost za dodržování občanských práv v zemi padá samozřejmě především na politickou a státní moc. Ale nejen na ni. Každý nese svůj díl odpovědnosti za obecné poměry, a tedy i za dodržování uzákoněných paktů, které k tomu ostatně zavazují nejen vlády, ale i všechny občany.
Pocit této spoluodpovědnosti nás přivedl k myšlence vytvořit CHARTU 24, jejíž vznik dnes veřejně oznamujeme.

CHARTA 24 je volné, neformální a otevřené provolání lidí různých přesvědčení, různé víry a různých profesí, které spojuje vůle jednotlivě i společně se zasazovat o respektování přirozených lidských práv v naší zemi i ve světě.

CHARTA 24 vyrůstá ze zázemí lidí, kteří sdílejí starost o osud ideálů, s nimiž spojili a spojují svůj život a práci.

CHARTA 24 není organizací, nemá stanovy, stálé orgány a organizačně podmíněné členství. Patří k ní každý, kdo souhlasí s její myšlenkou, šíří její text a podporuje ji.

CHARTA 24 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k prosperitě, hrdosti a sebevědomí našeho národa. Svým symbolickým jménem zdůrazňuje CHARTA 24, že vychází z textu CHARTY 77, který pozměňuje pouze mírně a pouze natolik, aby správně pojmenovával instituce a problémy existující 47 let po vzniku CHARTY 77; hlavní myšlenky textu CHARTY 77 - dodržování uzákoněných svobod – však zůstávají nedotčeny.

Signatáři a mluvčí CHARTY 24
Ing. Markéta Šichtařová
Ing. Tomáš Zítko
Mgr. Libor Vondráček

Podepsat Chartu 24:

Zásady zpracování osobnách údajů – Komunikaci s petenty obstarává Libor Vondráček

Oblíbené štítky

Svobodní

Svobodní

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31