Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Šikana řidičů musí skončit. Vondráček nastoupil proti aktivistům blokujícím magistrálu

Šikana řidičů musí skončit. Vondráček nastoupil proti aktivistům blokujícím magistrálu

Když Prahou prošel průvod demonstrantů, kteří burcovali tamní politiky ke snížení maximální povolené rychlosti v metropoli na 30 kilometrů v hodině, pocítili to zejména řidiči, kteří uvízli v dlouhotrvajících kolonách. Na jejich stranu se postavil předseda Svobodných Libor Vondráček, který na demonstraci vyrazil společně s dalšími spolupracovníky. Nicméně s transparenty, na kterých byla zcela opačná hesla, jako je například: „Stop aktivistům s IQ 30, stop šikaně řidičů“.

„Klima-aktivismus přírodě spíše škodí a nepomáhá. Nejen právě řešená „třicítka“ v Praze, ale celá řada dalších nesmyslných regulací, vrhají na ekologické snahy špatný stín. Přírodu je třeba chránit. Českou republiku trápí sucho, úbytek podzemních vod a třeba také kauza otrávené Bečvy. Klimatický aktivismus je ale prozatím spíše k smíchu,“ je přesvědčený Libor Vondráček, předseda Svobodných, podle kterého jsou přilepení aktivisté k silnici, politá slavná díla v galeriích nebo nesmyslné omezování autodopravy ve městech typickým příkladem toho, jak se ochrana životního prostředí degraduje na nejnižší úroveň.  

„Vrcholem všeho je evropský balíček Green Deal. Ten pomůže spíše výrobcům baterií a politickým lobbistům. Na ochranu přírody však bude mít takřka nulový vliv,“ dodal Vondráček, který se také jasně vymezil proti snaze zavést v hlavním městě maximálně povolenou rychlost 30 kilometrů v hodině. Aktivisté podle něj slibují, že města budou bezpečnější, méně hlučná a zlepší se také plynulost dopravy. 

„Opak je ale pravdou. Nejnižší spotřeba je při rychlosti 70 až 90 kilometrů v hodině. Nižší rychlost tedy není šetrnější k přírodě. Rychlost 30 kilometrů v hodině tedy logicky znamená vyšší spotřebu, a tedy i více částic v ovzduší. Čím pomaleji musí auta jezdit, tím více času zaberou na silnicích. Navíc z hlediska bezpečnosti je zásadní plynulost dopravy. Např. zavedení vyšší rychlosti v Rakousku přineslo méně dopravních nehod,“ přidává konkrétní příklady Libor Vondráček, podle kterého jsou současné snahy pouze ideologicky motivovanou šikanu řidičů, tedy útokem na svobodu pohybu.

Zdroj: Parlamentní listy

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Svobodni-31