![](https://svobodni.cz/wp-content/uploads/2019/10/9F2E0250-9512-4894-A3D4-275C927D3B02-800x533.png)
Český rozhlas: Parkování pro občany namísto armády, prosazuje radní Mandát
„Je to takový exces, protože za vyhrazená parkovací stání se běžně platí. Univerzita obrany je jediný subjekt, který má vyhrazená místa zdarma a ne v klasickém
„Je to takový exces, protože za vyhrazená parkovací stání se běžně platí. Univerzita obrany je jediný subjekt, který má vyhrazená místa zdarma a ne v klasickém
„Nikdo o tom s městem předem nejednal. Potom, co se ale koloběžky objevily a vyvolaly rozruch, mě zástupci firmy obratem kontaktovali a omluvili se, že
„Nehody v Brně jsou podle policejní statistiky pouze ve čtyřech setinách procenta případů způsobeny překročením maximální povolené rychlosti,“ uvedl brněnský zastupitel David Pokorný. Naopak nevěnování
Brno – Vyššího dohledu při cestě přes brněnské Husovické tunely se řidiči bát nemusí. Plány na zavedení úsekového měření totiž padly. Alespoň zatím. Na tom,
Jiný názor na to má zastupitel David Pokorný, který se proti měření vymezuje i ve videích na sociálních sítích. „Úsekové měření podle mě primárně nepomáhá
Emoce, hádky a bezmoc se spolu se stavebními stroji objevily v Gorkého ulici v Brně. Tamní obyvatelé se sešli s úředníky, aby si postěžovali na
S návrhem nesouhlasí spolek bránící práva řidičů Brno autem. „Nízkoemisní zóny sníží objem automobilové dopravy pouze minimálně. Brno není uzavřený prostor. Řada druhů znečištění pochází
Zástupce Svobodných na brněnském magistrátu, David Pokorný, debatoval s čelními představiteli města. Na panelovou diskusi pořádanou organizací Mladí konzervativci pozvání přijal také radní pro dopravu
Plán bývalého náměstka pro dopravu města Brna Matěje Hollana je zrušen. Město nebude omezovat automobilovou dopravu u hlavního nádraží. „Řešili jsme to hned krátce po
Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o… neuvěřitelných a obrovských… necelé 1 procento. V EU vzniká 9 procent
Green Deal povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva, řekla ekonomka Markéta Šichtařová ve vysílání CNN Prima NEWS. Zhruba čtvrtina lidí by se podle ní mohla v důsledku iniciativy propadnout do dopravní nebo energetické chudoby. Proti jejímu tvrzení se však důrazně ohradil Štěpán Křeček, ekonomický poradce premiéra Petra Fialy (ODS). Šichtařová je podle něj „známá alarmistka“. Lidé jako ona podle něj na veřejnosti šíří strach a vzbuzují paniku.
Green Deal požaduje, aby se státy Evropské unie nejpozději v roce 2050 obešly bez fosilních paliv. To však podle Markéty Šichtařové není reálné. „Minimálně ne na takové životní úrovni, jakou máme dnes,“ podotkla. Iniciativa, jejímž cílem je dosáhnout v Evropě klimatické neutrality, podle ní bude mít obrovské ekonomické dopady. „Povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva. Dnes už se veřejně počítá s tím, že zhruba 25 procent lidí by mohlo propadnout do něčeho, čemu se říká dopravní a energetická chudoba,“ uvedla ekonomka.
Takové zchudnutí by pak dle jejích slov mohlo vést k tomu, že bude unijní rozpočet ochuzen o příjmy a naopak mu vzrostou výdaje, takže bude situace neufinancovatelná. „Teď se hraje o to, jestli tomuto šílenství zabráníme ještě předtím, než se spustí, protože to, co tady dnes máme, je úplný začátek. Anebo jestli se to zastaví teprve až za chodu v důsledku toho, že se to zhroutí vlastní vahou, protože všichni zchudneme,“ řekla Šichtařová ve vysílání CNN Prima NEWS.
S její prognózou však nesouhlasí ekonom Štěpán Křeček. „Paní Šichtařová je známá alarmistka. Její předpovědi jsou podobně přesné jako předpovědi rozbitých hodin. Ty dvakrát denně ukazují správný čas, ale jinak se celou dobu mýlí,“ rýpnul si.
O tom, jakým způsobem bude Česko plnit evropskou klimatickou dohodu, jednala vláda ve středu. Počítá mimo jiné s postupným navyšováním výroby elektřiny a současně deklaruje záměr odklonu od uhlí po roce 2030. Schválit strategii se ministrům ale nepodařilo, a to kvůli četné kritice týkající se především ekonomických dopadů. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (STAN) i premiér Petr Fiala (ODS) ale důrazně odmítli, že přijetí dokumentů cokoliv zdraží.
Podle Křečka byla strategie z jednání stažena, protože ještě projde důkladnou analýzou. „Je tady jasný závazek, že se nepřijme nic nad rámec toho, co je naprosto nezbytné a vyplývá z našich závazků v členství EU. Nepřijmeme nic navíc a budeme důsledně dbát na to, aby dopady na českou veřejnost byly minimální,“ deklaroval premiérův ekonomický poradce.
České podobě Green Dealu má dominovat dostavba jaderných elektráren. Postupně se navíc přestávají vyplácet uhelné elektrárny, proto je nutné místo nich najít vhodnou alternativu, zmínil Křeček.
Podle Šichtařové prozatím vláda odložila energetickou koncepci, která má spolu se souvisejícími klimatickými dokumenty tvořit českou podobu Zelené dohody, protože se lekla svých vlastních kroků. „Byla to právě Fialova vláda, která během předsednictví přitlačila ještě více na pilu a ještě více utužila to, co se očekávalo od Green Dealu,“ sdělila. Když začala média psát o tom, že bude česká verze náročná a povede nás do chudoby, vláda se lekla, míní ekonomka: „Je populistická a najednou se jí to nehodilo do portfolia.“
„Trápí mě, že dochází k systematickému strašení od neinformovaných lidí, kteří nečetli celý dokument. Nevědí, co v něm skutečně stojí, a cucají si z prstu naprosté nesmysly, matou tím veřejnost a vyvolávají zbytečně paniku,“ reagoval na slova Šichtařové Křeček.
Soustředění strategie na dobudování jádra prý přinese obrovské zakázky českému průmyslu. Zakázka podle něj sníží emise a zároveň podpoří ekonomiku. „Náš průmysl bude moci růst v moderních technologiích a bude moci zase dosahovat vysoké přidané hodnoty, produkovat zaměstnanost, bude to vzpruhou pro naši ekonomiku,“ prohlásil.
Zdroj: Prima CNN