„Nehody v Brně jsou podle policejní statistiky pouze ve čtyřech setinách procenta případů způsobeny překročením maximální povolené rychlosti,“ uvedl brněnský zastupitel David Pokorný. Naopak nevěnování se řízení je dle jeho slov mnohem častější příčinou vzniku dopravní nehody. „Hypnotizování ručičky tachometru může paradoxně bezpečnost provozu snížit,“ doplnil.
Na základě nesouhlasu spolku se Pokorný minulý týden sešel s brněnským radním pro dopravu Petrem Kratochvílem. Ten potvrdil, že instalace kamer byl projekt Ředitelství silnic a dálnic, ale město funkce měření nevyužije. „V tuto chvíli nemáme žádná data, která by potvrzovala, že je v úseku vysoká nehodovost. Pokud by se situace po rekonstrukci změnila, můžeme na ni rychle reagovat,“ objasnil Kratochvíl. Podle Pokorného se tak Kratochvíl rozhodl proto, že nechce jakkoliv víc zatěžovat dopravu ve městě, která už sama o sobě hodně trpí kvůli opravám.
„Z hlediska bezpečnosti na silnicích máme v Brně stále prostor pro zlepšení, ale tahání peněz z kapes řidičů situaci rozhodně nepomůže. Náš spolek s tímto zjednodušeným pohledem na bezpečnost silniční dopravy nesouhlasí a odmítá nutnost zavedení úsekového měření na území města Brna,“ uvedl Mises.