Statní zemědělský intervenční fond vypsal dvouletou zakázku na propagaci kvalitních potravin za 298 miliónů korun.
Svobodní soudí, že jde o:
- křivení trhu – podpoří se jedni výrobci, na úkor druhých;
- plýtvání veřejnými prostředky – minulé reklamní kampaně neměly měřitelný efekt;
- zakázku s korupčním potenciálem, o čemž svědčí komplikace při výběrovém řízení.
Stát nemá žádný rozumný důvod ovlivňovat nákupní chování obyvatel. Lidé mají vlastní rozum a umí podpořit české výrobky, chtějí-li. Také výrobci potravin se mohou sami dobrovolně na takovou propagační kampaň složit.
Třešničkou na dortu je, že značka Klasa propaguje konzumaci tvrdých alkoholických nápojů (vodka, slivovice). Stát tak na jedné straně alkohol doporučuje a na druhé straně financuje programy za jeho nižší konzumaci.
Svobodní vyzývají vládu, aby místo ukázkového plýtvání peněz zakázku zrušila, snížila tím deficit státního rozpočtu a neopakovala chyby vlád minulých, které prostředky na značku Klasa vyplýtvaly.
V Praze dne 8. dubna 2015
Republikové předsednictvo Svobodných
Kateřina Kašparová, tisková mluvčí Svobodných
e-mail: kasparova@svobodni.cz
telefon: 736 530 384
www.svobodni.cz