Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Deník: Češi jsou nadšeni peticí proti zákazu spalovacích aut

Deník: Češi jsou nadšeni peticí proti zákazu spalovacích aut

Po sběru podpisů v Domažlicích, ve Slezsku, v Karlových Varech, ve Znojmě, ale i v Českých Budějovicích musím konstatovat, že lidé v regionech ČR opravdu nechtějí zákaz aut na benzín a naftu. Někdy navíc zcela neskrytě vyjadřují nadšení z toho, že se mohou proti tomuto zákazu vymezit podpisy pod peticí, které sbíráme nejen v regionech, ale i v Praze. V hlavním městě jsou ovšem reakce mnohem chladnější, neboť i díky MHD se Pražáci bez auta nemusí obávat, jak navštíví lékaře s dítětem, jak se dostanou do práce nebo pro jídlo.

Vůbec nejvíce se zaradovala z existence petice paní ve Varech, podpisů za jeden den však nejvíce přibylo na Chodských slavnostech, kde během několika hodin podepsalo petici 1 460 lidí! Tomu se přiblížily snad jen České Budějovice, kde bylo podpisů za jeden den lehce přes 1 300, a ještě Znojmo.

Argumenty lidí bez ohledu na místo přitom zaznívají podobné a často se opakují. Lidé přijdou o práci. Auta nebudou dostupná. Všechno se zdraží. V Unii vymýšlí zase blbosti a už nám začínají kecat fakt do všeho. Číňani z nás budou mít radost. Elektroauta nejsou ekologičtější. Budeme tu mít výpadky elektřiny… A také občas zazní obecné narážky, že ani soudruzi v minulém režimu nešli s podobně hloupými zákazy proti trhu. S jistou mírou zjednodušení, což je v dané situaci logické, se dá říct, že lidé celkem přesně popisují největší bolesti tohoto zákazu a dokazují tím dobrou představivost toho, co může zákaz přinést.

Snad jen v případě tvrzení, že elektroauta nejsou ekologičtější než spalováky, se petenti neshodují. Někdo totiž tvrdí, že elektroauta jsou sice drahá, ale ekologičtější. Zatímco jiní zmiňují právě mezi problémy elektroaut to, že výroba a hlavně pozdější likvidace baterií (které mají omezenou životnost) jsou velmi nešetrné k přírodě. Upozorňují, že elektrobaterie budou přinejhorším znečišťovat životní prostředí v zemích třetího světa, ale hlavně nevěří mýtu, že elektroauta jsou bezemisní.

VODA NA ČÍNSKÝ MLÝN

Když podepisují starší neřidiči, zaznívá, že zákaz poškodí hlavně jejich děti a vnoučata. Neřidiči také obecně uvádějí, že se do roku 2035 nestihnou adaptovat všechna odvětví zboží a služeb. Nucené pořízení elektroaut povede k výraznému zdražování služeb a zboží. Připlácet se bude muset nejen za doručování zboží, ale i za potraviny a běžné služby. To vše jen kvůli zákazu z hlav evropských úředníků?

Mnoho petentů pracuje v autoprůmyslu a bojí se efektu ztráty vlastní pracovní pozice. Jen Škoda Auto by musela v případě zákazu propustit v první vlně až 3 000 svých zaměstnanců. Propouštění se však dotkne také externích dodavatelů z automotive, a v ohrožení tak budou statisíce míst. Jen kvůli zákazu z EU se lidé bojí o prosperující odvětví českého průmyslu a my bohužel musíme s těmito obavami souhlasit.

Proti zákazu si našli specifické zemědělské důvody i na výstavě Země živitelka. Na své si však přijdou i ti, které vzrušuje spíš geopolitika. Největším výrobcem a vývojářem elektroaut je totiž Čína. Právě Čína má všechny potřebné suroviny k výrobě elektroaut, a lze tedy očekávat, že právě Čína zvedne svůj podíl na českém i evropském trhu. Závislost na Číně se tak opět zvýší a bude představovat velké ohrožení naší ekonomiky, nezávislosti i bezpečnosti. I proto někdo zákaz aut kritizuje.

Argumenty proti zákazu prodeje nových aut na benzín a naftu tak najdeme snad ve všech odvětvích. Když si pak ještě uvědomíme, že dnes je na území ČR asi šest milionů aut na benzín a naftu, zatímco na elektřinu jezdí 25 000 lidí, tak je zcela pochopitelné, proč petice dosahuje tak skvělých výsledků. Již nyní počet podpisů pod ní převyšuje počet registrovaných elektroaut na území ČR.

Sběr tak bude dál pokračovat a bude se těšit na setkání třeba i ve vašem okresním městě.

Zdroj: denik.cz

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Mgr. Libor Vondráček

Mgr. Libor Vondráček

právník a předseda Svobodných

Novinky

Nejnovější video

Politická rozprava: Pavel Strunz o účelovém používání předběžné opatrnosti

Proslov z Republikového sněmu, 11. 11. 2023.

PŘEPIS PROJEVU

Vážení spolustraníci, vážené spolustranice, milí hosté a samozřejmě, milé hostesky,

pohovořím o předběžné opatrnosti.

Jsem-li předběžně opatrný, nedopustím masovou imigraci ze zemí s jinými kulturními vzorci. Protože vím, že se mi to může vymstít v časovém horizontu jedné generace. Jsem-li předběžně opatrný, nezanedbávám armádu, časová konstanta vybudování armády je deset let, geopolitická situace se však může změnit za kratší dobu. Ještě v roce 2009 v Praze podepisovali Obama a Medvěděv redukci jaderných zbraní, necelých pět let poté Rusko anektovalo Krym. Jsem-li předběžně opatrný, nezakážu si zákonem dva ze tří stabilních zdrojů energie, uhlí a jadernou energetiku, což se vbrzku projeví na energetické bezpečnosti.

Po těchto příkladech oprávněné předběžné opatrnosti považte, co se děje u našich, stále ještě bohatých, sousedů v Německu. V několika politikách, migrace, armáda, jaderná energetika, Německo aplikovalo předběžnou neopatrnost. To má své důsledky. Slabou armádu v turbulentních časech, kriminalita roste, imigranti se zhusta neztotožňují s německým státem, vysoké ceny energií vyhání firmy z Německa, konkurenceschopnost upadá. Proto je těžko pochopitelné, že takto předběžně neopatrné Německo naopak bylo a je předběžně přeopatrnělé stran globálního oteplování, které hypoteticky může mít důsledky až za několik generací. Tedy dlouho po dokonaných důsledcích masové imigrace, zanedbávání armády, odklonu od jádra a uhlí. Německo převzalo paniku Grety Thunberg a stalo se motorem doktríny Green Deal.

Protože se Německo osvědčilo v několika ohledech jako odstrašující příklad, neměla by se Česká republika u něj inspirovat bez mimořádné obezřetnosti. Bohužel je však z některých prohlášení zřejmé, že česká vláda se na toto Německo hodlá čím dál víc orientovat. Hodlá například opakovat některé jeho energetické chyby. Odstoupení od uhlí, masovou podporu obnovitelných zdrojů, ale i zákaz spalovacích motorů. Ministr průmyslu potvrzuje cíl ukončit spalování uhlí do roku 2033, zároveň Petr Fiala protlačuje nestabilní a obtížně regulovatelné obnovitelné zdroje energie bez vyřešení ukládání přebytků.

To si vyžádá paradoxní doplnění energetiky o zdroje spalující zahraniční fosilní palivo, zemní plyn, tedy nyní LNG, i z nestabilního Blízkého Východu, ale i oklikou z Ruska, za vyšší sazby než dříve, samozřejmě. Pokud se tak stane, bude to za cenu ztráty konkurenceschopnosti, za cenu, že se staneme hlubokým dovozcem elektřiny, což též nepřispěje k energetické bezpečnosti. Bude to za cenu obrovských regulací připomínajících socialistické plánované hospodářství, tzn. neférové podmínky a naprosté pokřivení trhu.

Naše vláda přestává být předběžně obezřetná v krátko a střednědobém horizontu.  Používá pouze Green Deal, a přitom se tak děje za situace, kdy větší světoví producenti skleníkových plynů, než je Evropská unie, si konkurenceschopnost takovouto doktrínou nepodkopávají.

Zároveň o správnosti premis antropogenního globálního oteplování pochybují i významní vědci, jedním z nich je kvantový fyzik John Clauser, nositel Nobelovy ceny za fyziku roku 2022. Ten letos podepsal petici proti klimatickému alarmismu. Kolega Clauser říká: „Populární narativ o změně klimatu odráží nebezpečné zkorumpování vědy. Chybná klimatická věda metastázovala do masivní šokové novinářské pseudovědy. Žádná skutečná klimatická krize neexistuje, existuje však krize energetická.“ Takové prohlášení chce odvahu. Nepapouškovat mantry jako dekarbonizace či klimaticky neutrální společnost může dnes vědcovi přinést nepříjemnosti. Pravděpodobnost financování jeho výzkumu se rapidně sníží. To je to zkorumpování vědy, o kterém hovoří Clauser.

Vážení, všiml jsem si nedávno zvláštní symbiózy. Zatímco Čína začíná lovit mozky na Západě, některé mozky na Západě vymýšlejí, jak jí lov usnadnit. Greta Thunberg a její řídící mozky v Evropské unii v zásadě vyhrály. A já doufám, že jenom bitvu, nikoli však válku.

Čekají nás eurovolby. Obdobně jako loni na sněmu, upozorňuji i letos předběžně opatrnicky naše budoucí europoslance, aby se naočkovali proti bruselóze. Ta, jak známo, způsobuje politickou sterilitu u velkých zvířat. Sami sobě položte otázku: co udělala EU za dvacet let našeho členství dobře? Myslím, že těch pozitivních počinů je velmi málo. Naši naočkovaní europoslanci se mohou pokusit to změnit. Konkrétně v energetice mohou prosazovat následující. Postavit se proti zákazu spalovacích motorů samozřejmě, prosazovat jadernou energetiku, bránit nesmyslným regulacím v rámci Green Dealu, neodstupovat od Energetické charty chránící investice do energetiky. Dle zdravého rozumu budou jistě konat i v jiných oblastech a já věřím, že z žádného našeho europoslance se nestane politický EUnuch. Děkuji za pozornost.

Oblíbené štítky

Mgr. Libor Vondráček

Mgr. Libor Vondráček

právník a předseda Svobodných

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31