Automobilový průmysl na sebe v ČR váže tisíce pracovních pozic. Jen Škoda Auto by musela v případě zákazu propustit až 3000 svých zaměstnanců. Propouštění se dotkne také všech externích dodavatelů. Máme ničit práci v prosperujícím odvětví průmyslu jen kvůli zákazu z EU? Svobodní jsou rozhodně proti!
Jezdíte do práce autem? Vozíte děti ze školy a jezdíte na nákupy či výlety? Ceny elektroaut násobně převyšují ceny aut se spalovacím motorem Stejně tak údržba elektroaut (kvůli cenám baterií) vyjde majitele mnohem draž. Z běžného auta by se tak mohl stát nedostupný luxus.
Zákaz by měl platit už od roku 2035. Do té doby se nestihnou adaptovat všechna odvětí zboží a služeb. Nucené pořízení elektroaut povede k výraznému zdražování služeb a zboží. Připlatit bychom tak museli nejen za doručování zboží, ale také za potraviny a běžné služby. To vše jen kvůli zákazu z hlav evropských úředníků?
Volný pohyb osob a služeb je dobrá věc. Do EU jsme ale nevstupovali s myšlenkou toho, aby nám v budoucnosti zakazovala, čím můžeme jezdit, co můžeme kupovat nebo smíme vyrábět. Česká republika, stejně jako další státy EU, je suverénní zemí a o podobných zákazech či regulacích by měl rozhodovat Parlament ČR- Tedy Poslanecká sněmovna a Senát.
Ano, největším výrobcem a vývojářem elektroaut je Čína. Právě Čína má všechny potřebné suroviny k výrobě elektroaut a tedy lze očekávat, že právě Čína zvedne svůj podíl na českém i evropském trhu. Závislost na Číně se tak opět zvedne a bude představovat velké ohrožení naší ekonomiky. Proto zákaz aut nedává smysl.
To, že elektroauta nevypouští plyny z výfuku je pravda. Výroba a hlavně pak likvidace baterií (které mají omezenou životnost) jsou velmi nešetrné k přírodě. Taková recyklace by znečišťovala životní prostředí v zemích třetího světa. Elektroauta zkrátka nejsou bezemisní.
Celoplošné zavedení elektroaut povede k většímu vytížení elektrické sítě. V případě plného zapojení elektroaut ve společnosti by ani dvojnásobná kapacita české elektrické sítě nezvládla takový nápor. Zvyšuje se tak riziko black-outů, jako před nedávnem v Německu, (blackout = plošný výpadek elektrické sítě.)
Na trhu je široká nabídka elektro aut, stejně tak se vyvíjí auta na nejrůznější alternativní pohony. Jak se kvalita a dostupnost aut bez spalovacích motorů budou zvyšovat, klesnou přirozeně prodeje aut na benzín a naftu. Jde to i bez zákazů a regulací.
A) Už dnes si můžete vytisknout petici v PDF (případně bez loga) a začít příležitostně sbírat podpisy
B) K dispozici je vyjádřením Ministerstva vnitra k výkonu petičního práva, které Vám umožňuje postavit si stolek, kdekoliv na místě veřejné, pokud zaberete jednotky metrů čtverečních
C) Petiční zákon na A4 D) VIDEO Jak se chovat u petičního stolku v případě návštěvy policie a úředníků.
PODEPSALO PETICI
PAPÍROVĚ I ONLINE
V roce 2026 je plánováno ještě jedno hlasování o konci spalovacích motorů. Do té doby máme šanci dát najevo, že s tímto nesouhlasíme. Nesmíme tento čas promarnit a musíme nesmyslný zákaz zastavit, dokud je to možné!