Výběr provozovatele mýtného systému potvrzuje, jak špatným hospodářem je stát. Výsledkem neschopnosti státního aparátu je předražená správa, která místo příjmů určených na opravy a výstavbu silnic, zásobuje kasu provozovatele.
Podstatou veřejné zakázky musí být zajištění výběru mýta s možností plovoucího tarifu: výše poplatku za vjezd na placený úsek závisí na časovém úseku dne a týdne podle toho, nakolik v daném čase poptávka převyšuje kapacitu komunikace. Technologie výběru má být čistě volbou provozovatele s tím, že veškeré náklady nese právě provozovatel. Pouze takto lze dosáhnout efektivnosti při nakládání s penězi nás daňových poplatníků.
Spolu s tím Svobodní navrhují snížit mýtné, aby dopravci měli motivaci jezdit po dálnicích a vybraných silnicích I. třídy. Snížení mýtného povede ke zlepšení stavu na silnicích I. a II. třídy, kamiony zbytečně nebudou objíždět zpoplatněné úseky, protože se jim to nevyplatí.
Republikové předsednictvo Svobodných
KONTAKT:
Martin Rumler
tiskový mluvčí strany Svobodných občanů
mluvci@svobodni.cz
773 697 985