Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Zálom: Festival Prague Pride a ideologická podstata LGBT hnutí

Zálom: Festival Prague Pride a ideologická podstata LGBT hnutí

Níže vám přinášíme sice již 4 roky starý článek Luboše Záloma na téma Prague Pride, nicméně přesah článku a jeho podstata je pořád stejná.

Hned na úvod bych rád učinil jedno důležité prohlášení: lidé minoritních sexuálních orientací a preferencí čelí politickému i společenskému útlaku, a já souhlasím s tím, aby se akce, jako je Prague Pride, konaly.

Překvapení? V zásadě jsem dokonce i pro to, aby takové akce získávaly záštitu politiků a třeba i finanční podporu z ambasád či z ministerstev zahraničních věcí.

Ovšem pouze za toho předpokladu, že akce, jako je Prague Pride, skutečně budou projevem úsilí o větší svobodu a respekt k právům jednotlivce. Jestliže se takováto událost koná v tak tolerantní zemi, jakou je Česká republika, kde homosexuálům nehrozí žádný útisk a nejsou na svých právech nijak kráceni, a nečiní se žádné úsilí o to, aby se taková akce konala v zemích jako je Saúdská Arábie nebo Írán (tam by to mělo smysl – včetně podpory ambasád svobodnějších zemí), kde je homosexualita skutečně politicky pronásledována a homosexuálům tam jde o život, ukazuje se velmi jasně, že organizátorům, všemožným iniciativám na podporu všemožných sexuálních odchylek (tzv. LGBT hnutí) od normálu, jde spíše o to, jak se pohodlně vlámat do již dávno otevřených dveří.

Festival Prague Pride se však koná v Praze, stejně jako se v dalších západních městech konají obdobné happeningy. Fakt, že se propaganda LGBT hnutí dlouhodobě zaměřuje nikoliv tam, kde jsou homosexuálové skutečně pronásledováni, ale na tolerantní, liberální západní společnost, poodhaluje skutečné pohnutky jeho vůdců, jimž jde o ledacos, jen ne o svobodu a práva.

Spatřuji tři různé roviny, jak toto politické hnutí posuzovat: filozofickou, obecně společenskou, a politickou. Všechny tři dohromady pak tvoří ucelený obrázek vypovídající o tom, čemu zde čelíme.

Ideologie LGBT hnutí
Festival Prague Pride ve své pravé podstatě nemá nic společného s pouhou sexuální orientací, ale dostává se zde ke slovu jasně vymezená ideologie, kterou bychom snad mohli nazvat homosexualismem – přičemž zde nejde o nic jiného, než o primitivní formu kolektivismu. Nadřazená entita, kolektiv, je zde vymezena vrozenými, vůlí neovlivnitelnými dispozicemi, v tomto případě sexuální orientací. Stejně jako ve všech ostatních formách kolektivismu, i zde jednotlivec nic neznamená – je definován především svoji příslušností ke skupině. A protože tato příslušnost je vrozená a vůlí nezměnitelná, jde v zásadě o příslušnost ke kmeni a tuto formu kolektivismu lze označit termínem tribalismus.

Že je sexuální orientace vrozená se pokládá za vědecký fakt, nebo lépe řečeno za dogma, o němž se nediskutuje. Je to na škodu věci – ideologický dogmatismus LGBT hnutí brání pokládat jakékoliv dosavadní vědecké poznatky v této oblasti za nezpochybnitelné a důvěryhodné, protože jakýkoliv výzkum je nutně ovlivněn všudypřítomnou politickou korektností. LGBT hnutí se ve své propagandě ohání pojmem hrdost. Lze však být hrdý na něco, co je vrozené a vůlí neovlivnitelné? Hrdost je pozitivní morální postoj. To, co je vrozené, však není otevřeno morálnímu posuzování, narozdíl od projevů vůle. Nemá smysl být hrdý na svoji výšku, na barvu vlasů, na rasu nebo na příslušnost k živočišnému druhu; má smysl být hrdý na své úspěchy. Pokud je sexuální orientace vrozená, slovo hrdost tady není na místě.

Zastánci LGBT hnutí však tento rozpor příliš neřeší a velice často se dopouštějí morálního hodnocení právě na bázi sexuální orientace. Jestliže se mediální autority a celebrity předhánějí v líčení, jak jsou homosexuálové citliví, s vytříbeným vkusem, tolerantní, noblesní, slušní, schopní naslouchat, atd., dopouštějí se morálního posuzování, a tedy implicitně pokládají sexuální orientaci za něco, co je snad výsledkem jakýchsi projevů vůle. Samozřejmě, že mnozí homosexuálové takoví jsou – ale to jsou i heterosexuálové. Naopak i mezi homosexuály bychom našly ty nejhorší vyvrhele a násilnické zrůdy, stejně jako je najdeme mezi heterosexuály, a posuzovat touto optikou sexuální orientaci jako takovou by bylo přinejmenším falešné, protože morální kvality jsou sexuální orientaci nezávislé. A nedává tedy smysl být na sexuální orientaci hrdý.

Organizátoři Prague Pride by si tedy měli vybrat. Buď budeme projevovat hrdost, a tedy implicitně uznáváme morální hodnotitelnost sexuální orientace, nebo naopak. Nebo ještě lépe: přiznat, že jde o jednoznačně politicky motivovanou akci, a slovo hrdost je zde pouze zástěrkou.

Žonglování s pojmy však není něco, s čím by si ideologové LGBT hnutí lámali hlavu. Jejich zásadním motivem totiž není racionalita a logika, ale emoce a slepé sledování vlastních rozmarů. Proč se zaobírat nějakým objektivním vymezením pojmů, když můžeme v jedné větě hájit sexuální orientaci jako něco přístupného morálnímu posuzování, a zároveň jako něco vrozeného?

Podobné je to mimochodem s konceptem manželství, jenž se dostává na mušku LGBT hnutí právě teď. Zatímco v minulých letech bylo jeho politickým cílem dosáhnout uznání tzv. registrovaného partnerství, nyní si osobují právo přivlastnit si pojem manželství – nikoliv jen manželství jako zákonnou instituci, ale skutečně jako pojem. Pojem manželství znamená svazek muže a ženy, jiný význam tento pojem nemá. Dnes se však LGBT hnutí snaží, a leckde se mu to již daří, tento pojem zničit a dát mu skrze legislativu pojem zcela libovolný – nejprve jako svazek dvou mužů nebo dvou žen, ale v budoucnu v podstatě jako svazek kohokoliv, bez ohledu na počet nebo na věk. Můžeme se sice utěšovat, že jestliže se změní pojem manželství v definici dané zákonem, neznamená to ještě zničení pojmu jako takového, tedy pojmu jako nástroje, jímž my lidé chápeme realitu – jenomže jakmile k tomuto překroucení pojmu dojde na úrovni legislativy v politickém systému, kde stát zasahuje prakticky do všech aspektů lidského života, je nevyhnutelné, aby postupně takto překroucený pojem vnutil široké veřejnosti, například prostřednictvím státního školství.

Právě hra o pojem manželství podle mého názoru jasně demaskuje filozofickou podstatu LGBT hnutí: jejich cílem je naprostá disintegrace jakýchkoliv hodnot a jakéhokoliv řádu daného realitou. A takového cíle nelze dosáhnout, nezničí-li se nejzákladnější pojmy, které jako lidé potřebujeme, abychom vůbec mohli v realitě fungovat. Jestliže jakýkoliv pojem může znamenat cokoliv, co si budeme v daný okamžik přát, nebo co nám vnutí jakási samozvaná autorita, pak civilizovaná společnost končí a nastává chaos a barbarství.

LGBT a společnost
Ač se nás všemožné intelektuální i mediální autority snaží přesvědčit, že česká společnost je nesnášenlivá, nepřátelská k jinakosti, zkrátka xenofobní, a často jsou schopni to podpořit statistikami a průzkumy té či oné renomované organizace, soudím, že pravdou je spíše opak. Narozdíl od politicky motivovaných, draze zaplacených průzkumů univerzit a neziskových organizací, se lze přesvědčit, jak české prostředí spatřují lidé, kteří jezdí Českou republiku navštívit a píší o tom. Cestovatelských blogerů je na internetu bezpočet, a lze si udělat poměrně ucelený obrázek o tom, jak česká společnost působí na návštěvníky z vnějšku. A jedna z věcí, kterou tito blogeři zmiňují, je tolerance vůči všemu možnému, dokud ovšem nejde přímo o něco, co je nepopiratelně obtěžující. (I když často je tato tolerance popisována spíše jako lhostejnost.) Jsem si naprosto jistý, že české prostředí je velice tolerantní vůči odlišnostem.

Je velký rozdíl mezi upřímnou tolerancí a vynuceným přijetím toho, co je ve své podstatě pokládáno za přijatelné jen velmi obtížně. Jestliže jsou země na západ od našich hranic vyzdvihovány jako etalon tolerance vůči homosexualitě, můžeme si být jisti, že nejde o falešnou toleranci motivovanou strachem? Země jako Francie, Británie či Německo mají nad námi jeden velký náskok: nihilistická, neomarxistická propaganda tam probíhá již od 60. let, zatímco my jsme jí byli, kvůli komunistické totalitě, ušetřeni. Lidé jsou tam k toleranci vycepováni atmosférou strachu, a je to naprosto evidentní. Před několika dny proběhl našimi médii krátký článek o tom, že jakási britská veřejná organizace turistických průvodců nutí své zaměstnance během konání LGBT festivalů nosit na klopě velkou duhovou placku. Kdo odmítne, musí se odebrat na nucenou dovolenou. Zda skutečně mají odvahu odmítnout všichni, kdo by si normálně na klopu svého kabátu duhový odznak nepřipevnili, je více než diskutabilní. Projevit nesouhlas s LGBT hnutím se stává něčím na úrovni morálního disentu, se všemi důsledky, které z toho mohou v atmosféře politické korektnosti plynout.

Falešně nadšená tolerance, která je pouze maskou mající zakrýt strach, však má ještě hlubší úroveň: postupně vzbuzuje skrytou a plíživou, často podvědomou nenávist.

Jestliže je však nějaká společnost tolerantní, ať už doopravdy nebo jen falešně, nemá v daný okamžk LGBT hnutí proti čemu bojovat, a aby si zdůvodnilo svoji vlastní existenci, musí zajít o něco dále: vyvolávat kontroverzi, klást si další požadavky, posouvat hranice přijatelného, vystavovat na odiv nejen to, co je tolerováno, ale i to, co je zatím považováno za obscénní. Tím ovšem zcela zákonitě vzbudí odpor těch, kteří ve své tolerance třeba nejsou tak pevní, ale v zásadě stále ještě tolerantní jsou a dosud necítí žádné nepřátelství.

Všimněme si, že ideologům LGBT hnutí již nestačí pouhá tolerance. To už je málo. Teď požadují respekt! Jenomže respekt je něco mnohem hlubšího, než tolerance; zatímco tolerance je víceméně pasivní přístup vůči něčemu, co nestojí za pozornost ani není třeba se vůči tomu vymezovat, respektovat lze jen aktivně, a je třeba si jej zasloužit. A znovu, podobně jako u pojmu hrdost, i tady platí, že respektovat lze jen něco, co je morálně dobré, tedy nikoliv pouhou sexuální orientaci, která je vrozená (jak tvrdí LGBT hnutí) a tedy stojí mimo morálku.

Jestliže však neexistuje něco, čím si respekt zasloužit, zbývá těm, kteří respekt vyžadují, vlastně jen jediné: vynutit si jej násilím, ať už přímým či nepřímým. Násilí nevyhnutelně vzbuzuje obrannou reakci. A LGBT hnutí tím dosáhne svého dílčího politického cíle – má proti sobě aktivní nepřátele, proti nimž může bojovat a profilovat se tak jako někdo, komu je ubližováno.

Lze si však jen těžko představit, že by odpor veřejnosti vůči obscénnostem na ulicích, vůči požadavkům na adopci dětí nebo vůči uznání homosexuálních manželství v západní společnosti přerostl v nějaké otevřené násilí. Politický boj proti západní společnosti tak bude pro LGBT hnutí vždy pohodlnou a nenáročnou záležitostí. Narozdíl od případné obhajoby práv homosexuálů v barbarských zemích jako je Saúdská Arábie nebo Írán. Přitom už dnes by organizátoři festivalu Prague Pride mohli bez jakéhokoliv nebezpečí uspořádat happening před pražskými ambasádami těchto a dalších islámských zemí, v nichž je homosexualita trestným činem, nebo před pražskými mešitami, tedy před ideologickými centry politického náboženství, které pokládá homosexualitu za hřích. Taková akce byla měla alespoň nějaký smysl.

Proč se LGBT hnutí namísto soustavné obhajoby tzv. práv homosexuálů (a v podstatě nic jako práva homosexuálů neexistuje – jsou jen práva jednotlivců, právo na život, majetek a svobodu) v islámských zemích vehementně vnucuje tam, kde vlastně nemá žádný politický ani společenský problém? Protože ten problém potřebuje vytvořit, aby obhájilo svoji vlastní politickou agendu!

LGBT a politika
Každé politické hnutí se v konečném důsledku snaží ovlivňovat politiku v duchu své ideologie, a LGBT hnutí v tom samozřejmě není výjimkou. Jejím největším politickým úspěchem v naší zemi je vytvoření dostatečné veřejné podpory pro uznání tzv. registrovaného partnerství osob stejného pohlaví, které v zásadě, pokud by šlo skutečně jen o zrovnoprávnění přístupu státu vůči občanům, nebylo něčím příliš problematickým – pokud by ovšem nešlo jen o první krok. Pro další politické požadavky se vytváří veřejná podpora právě v současnosti, a jde zejména o uznání skutečného manželství a práva adoptovat děti.

Snahy politických hnutí, i kdybychom nechtěli dopodrobna rozebírat jejich ideologii, lze správně posuzovat pouze jedním pohledem: zda tyto snahy vedou k větší svobodě nebo k větší moci státu. Protože svoboda je nutným předpokladem pro důstojný a smysluplný život jednotlivce, zatímco jakékoliv násilí, včetně násilí ze strany státu jej poškozuje, je jediná ospravedlnitelná politika taková, která zvyšuje míru svobody a snižuje míru státního násilí.

LGBT hnutí však patří mezi ty, které chtějí moc státu zvyšovat. Nebojuje za svobodu, tedy za menší moc státu, ale usiluje o jeho částečné ovládnutí ve svůj prospěch, za účelem uspokojení svých cílů.

Stát v současné době vyvíjí svoji rodinnou politiku. Můžeme diskutovat o tom, zda tak má nebo nemá činit (samozřejmě nemá). To, po čem volá LGBT hnutí, je tzv. rovný přístup. Stát ovšem nemusí mít ve všem rovný přístup ke všem občanům, a nerovný přístup sám o sobě ještě nemusí znamenat nějaké příkoří či násilí. Lze diskutovat o tom, zda je správné, aby stát garantoval statut studenta mladým lidem do 26 let nebo aby přiznával právo na státní důchod od 65 let, nebo aby pár muže a ženy, který splní určité zákonné předpoklady, byl státem uznán za manželství, nedává však smysl požadovat v těchto záležitostech rovný přístup a argumentovat, že pokud člověk ve 27 letech není dle zákona studentem, ve 40 letech nedostane státní důchod, a žije-li s přítelkyní “na hromádce”, nesmí podávat společné daňové přiznání manželů, byla na něm spáchána jakási újma. Dává-li stát někomu dle svého uvážení nějaká privilegia, lze diskutovat o správnosti těchto privilegií, ale nelze ospravedlňovat požadování stejného privilegia.

Jestliže by cílem nějakého politického hnutí bylo dosažení rovného přístupu státu v oblasti rodinných vztahů vůči všem občanům, včetně občanů homosexuální orientace, potom jsou možné dvě cesty: negativní přístup, tedy zpochybnění role státu v této oblasti a snaha o zrušení celé rodinné politiky, včetně finančních úlev a podpor, a ponechání všech vztahů na dobrovolných smlouvách, které by mezi sebou mohli uzavírat páry stejného či obojího pohlaví, a nejen páry, ale v rámci smluvní svobody by tak byly uspokojeny všechny představitelné i nepředstavitelné rozmary. Vztah státu a rodiny nebo státu a jiných svazků by tak byly rovnocenné: stát by do nich nijak nezasahoval.

LGBT hnutí sleduje druhou cestu: vyžaduje aktivní politiku, speciální zákony, normy, záruky, privilegia. Každá další norma či zákon však zvyšuje moc státu a v konečném důsledku nezaručuje nic jako rovnost, protože každý další zákon vlastně znamená vyloučení těch, kteří do jeho definic nespadají: například zákon o registrovaném partnerství osob stejného pohlaví lze chápat jako diskriminaci heterosexuálních párů, které registrované partnerství uzavřít nemohou (v některých severských zemích, ale například také na Slovensku, to možné je); manželství mohou chápat jako diskriminaci ti, kteří chtějí žít v polygamních vztazích; a tak dále, až do nastolení úplného legislativního chaosu. A chaos je, jak bylo naznačeno výše, konečným ideologickým cílem jakéhokoliv egalitářského hnutí, včetně LGBT.

Vzhledem k tomu, jak úzce je provázáno a jak zásadně dokáže spolupracovat LGBT politické hnutí s multikulturalisty či environmentalisty, kteří, jak už mnohokrát dokázali, jsou pro silný stát a vystupují proti svobodě jednotlivce, proti trhu, proti kapitalismu, můžeme si být jisti, že i LGBT hnutí si vždy vybere silný stát oproti svobodě jednotlivce. Proto svůj požadavek o rovnoprávnost před státem nikdy nebudou obhajovat negativně, tedy z pozice zastánců jednotlivce, ale naopak pozitivně, s požadavkem na vytváření další speciální legislativy a vládních programů.

LGBT hnutí je jen jedna podmnožina celé velké politické armády, jejímž cílem je zničení západní společnosti tak, jak ji známe. Je vcelku nepodstatné, jak velká jeho část si to uvědomuje – zda jde o cíl, jehož si je vědoma jen úzká ideologická elita, či zda stejně nepřátelsky vůči západní společnosti smýšlejí i ti, kteří se chystají na sobotní průvod Prague Pride, nebo zda ti jen nevědomky vytvářejí užitečný dav. Pohnutky těch, kteří si uvědomují souvislosti, jsou však mnohem důležitější. Ačkoliv heslem jim je rovnoprávnost, je to bohapustá lež.

Tím hůře, že na straně LGBT politické agendy je očividně přinejmenším malá část těch, kteří se skutečně pokoušejí pod hlavičkou libertariánského hnutí hájit svobodný trh a kapitalismus na ekonomické bázi. Ve své podstatě se tak odhaluje filozofická mělkost libertariánství – racionální pravice by měla být schopna ideologickou podstatu LGBT hnutí odhalit a jasně jej odmítnout. Jejich boj o tzv. rovnoprávnost rozhodně není současně také naším bojem.

Obávat se lze zejména toho, že LGBT hnutí jeho záměry vyjdou a podaří se mu zradikalizovat dosud tolerantní společnost do takové míry, že si, dezorientovaní všeobecným morálním i pojmovým chaosem, zvolí znovunastolení společenského řádu za každou cenu a bez ohledu na dlouhodobé následky, i kdyby mělo jít řád proti svobodě.

Pokud jde o slovo “pride”, hrdost: určitý prostor pro hrdost a koneckonců i pro respekt tady přece jen je. Ti homosexuálové, kteří odmítají být rukojmími LGBT hnutí, odmítají hrát jeho falešnou politickou hru, a nepodporují jejich aktivity, včetně festivalu Prague Pride, mohou být na svůj postoj hrdí a zaslouží si respekt.

Luboš Zálom, místopředseda strany

Zdroj: zde.

Články vyjadřují osobní názor autora a nejsou oficiálním stanoviskem strany, pokud není uvedeno jinak.

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Mgr. Luboš Zálom

Mgr. Luboš Zálom

Novinky

Nejnovější video

Na Petříně byla při příležitosti 20. výročí od vstupu do Evropské unie zveřejněna Markétou Šichtařová Charta 24.

Porovnání Charty 24 a Charty 77 v pdf.



P r o h l á š e n í  C h a r t y   24

Dne 01. 05. 2004 vstoupila Česká republika společně s dalšími devíti zeměmi do Evropské unie. Evropská unie vznikla na ideálech mezinárodní spolupráce a volného pohybu osob, pracovních sil, kapitálu, zboží i služeb. Smyslem jejího zrodu bylo přinášet všem občanům vyšší míru prosperity a osobní i politické svobody.

I kdybychom k ní cítili nevoli, je dnes pro Českou republiku závazná Listina základních práv Evropské unie. Naši občané mají právo a náš stát povinnost se jimi řídit.

Svobody a práva, na jejichž ideálech Evropské unie vznikla, jsou důležitými civilizačními hodnotami, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových lidí. Vstup České republiky do Evropské unie měl tyto civilizační hodnoty stvrdit.

Dvacetileté výročí vstupu naší země do EU nám ale s novou naléhavostí připomíná, kolik základních občanských práv platí v naší zemi už opět – bohužel – jen na papíře.

Zcela iluzorní je např. právo na svobodu projevu a informací, zaručované článkem 11 hlavy II.

Desítkám tisíc našich občanů je znemožňováno získávat objektivní, nezkreslené a úplné informace, stejně tak jako vyjadřovat se veřejně na sociálních sítích či v médiích jen proto, že zastávají názory odlišné od názorů oficiálních. Jsou přitom často objekty nejrozmanitější diskriminace a šikanování ze strany úřadů i společenských organizací; zbaveni jakékoli možnosti bránit se.

Statisícům dalších občanů hrozí, že projeví-li své názory na aktuální společenskovědní témata, ztratí pracovní a jiné možnosti, a to nejen ve veřejném sektoru, ale i u soukromých korporací.

Článku 16 hlavy II., zaručujícímu právo na svobodu podnikání, odporuje chování bank i pojišťoven, které pod taktovkou Evropské centrální banky a ideologie ESG odmítají poskytovat finanční služby společnostem angažujícím se v obranném či těžebním průmyslu, nebo firmám, které jsou v danou chvíli z nejrůznějších důvodů ocejchovány jako nežádoucí. Kritéria této ESG selekce jsou stanovována netransparentně s absencí demokraticky získaného mandátu.
V rozporu s článkem 21 hlavy III., zakazujícím jakoukoli diskriminaci založenou zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, politických nebo jakýchkoli jiných názorech nebo příslušnosti k národnostní menšině, je obsazování pracovních míst na základě kvót odvolávajících se na příslušnost k daným skupinám.

V rozporu s článkem 8 hlavy II. zaručujícím právo na ochranu osobních údajů, dále s článkem 16 hlavy II. zajišťujícím občanům Unie právo na svobodné podnikání a také v rozporu s článkem 45 hlavy V. zajišťujícím všem občanům Evropské unie právo volně se pohybovat a pobývat na území členských států, bylo jednání většiny členských států během období pandemie. Jednání naší vlády minulé i současné během pandemie bylo nejen v rozporu s původními hodnotami EU, ale i v rozporu s naší vlastní Ústavou. Nepojmenovat zločin znamená legalizovat jeho opakování!

Svoboda pohybu kapitálu, zboží i služeb je jen zdánlivá, jak ukazuje například nedostatek léků v Evropské unii.

Uplatnění práva vyhledávat, přijímat, rozšiřovat informace a myšlenky všeho druhu, bez ohledu na hranice, ať ústně, písemně nebo tiskem (článek 11 hlavy II.) je stíháno nejen mimosoudně, ale i soudně, často pod rouškou údajného šíření dezinformací.

Svoboda veřejného projevu je potlačena centrálním řízením veřejnoprávních sdělovacích prostředků i publikačních a kulturních zařízení. Žádný politický, filozofický i vědecký názor nebo umělecký projev jen trochu se vymykající úzkému rámci oficiální ideologie či estetiky nemůže být zveřejněn ve veřejnoprávních médiích či na sociálních sítích; je znemožněna veřejná kritika krizových společenských jevů; je vyloučena možnost veřejné obrany proti nepravdivým a urážlivým nařčením oficiální propagandy (zákonná ochrana lidské důstojnosti, jednoznačně zaručována článkem 1 hlavy I., v praxi neexistuje – viz např. označování lidí vyjadřujících nedůvěřivost vůči deklarovaným účinkům vakcín za dezinformátory, nebo označování lidí odmítajících tvrzení o původu energetické krize ve válce na Ukrajině za putinovce a dezoláty); lživá obvinění nelze vyvrátit. V předních společenských tématech často spojených s enormními veřejnými výdaji ze státních rozpočtů členských zemí EU je vyloučena otevřená diskuse.
Mnoho vědeckých a akademických pracovníků i jiných občanů je diskriminováno jen proto, že legálně zveřejňují či otevřeně vyslovují názory, které současná politická moc odsuzuje.

Svobodné hlasování, základní princip demokracie, je systematicky omezováno mocenskou svévolí; oklešťování hlasovacích práv jednotlivých zemí v rámci Unie je praktikováno odpíráním příjmů ze strukturálních fondů Unie. Nad zeměmi s odlišným politickým nebo společenskovědním postojem trvale visí hrozba odepření nebo ztráty hlasovacích práv.

Nástrojem omezení a často i úplného potlačení řady občanských práv je systém faktického podřízení všech institucí a organizací ve státě politickým direktivám Evropské unie. Nové zákony a ideologie jsou často prosazovány politicky aktivními a nikým nevolenými neziskovými organizacemi financovanými z veřejných peněz, přitom však rozhodujícím způsobem ovlivňují činnost zákonodárných i výkonných orgánů státní správy, justice, zájmových i všech ostatních společenských organizací, politických stran, podniků, ústavů, úřadů, škol a dalších zařízení.

Další občanská práva, včetně práva na nezasahování do soukromého života, do rodiny, domova nebo korespondence (článek 7 hlavy II.), jsou povážlivě narušována také tím, že ministerstvo vnitra nejrůznějšími způsoby kontroluje život občanů, například budováním sítě informátorů z řad obyvatelstva (získávaných výzvami k „whistleblowingu“ neboli udavačství). Dochází ke kontrole soukromé pošty na sociálních sítích. Média jsou motivována ke spolupráci se státem. Tato činnost není regulována zákony, občan se proti ní nemůže nijak bránit.

Svévolně se postupuje i při udělování vstupních víz cizím státním příslušníkům, z nichž mnozí získávají status uprchlíka jen na základě deklarace, že jsou v mateřské zemi údajně pronásledováni.

Kromě nedodržování předpisů vůči vlastním občanům nerespektuje Evropská unie ani své závazky vůči jiným zemím. Ve článku 216 Smlouvy o fungování Evropské unie se EU hlásí k tomu, že jsou dohody uzavřené Unií (jako například smlouva o volném obchodu GATT94 podepsaná u Světové obchodní organizace) závazné pro orgány Unie i pro členské státy. Při rozchodu s Velkou Británií ovšem EU tento svůj závazek porušila, protože trvala na vytvoření nových obchodních překážek tam, kde dříve nebyly.

Evropská unie, ve které dnes žijeme, již není stejnou Evropskou unií, pro kterou se občané České republiky vyslovili ve všelidovém referendu. Ideály, na nichž Evropská unie vznikla, měly za cíl posílit svobodu a prosperitu a odstranit byrokratické bariery pro mezinárodní spolupráci; dnešní směřování Evropské unie však vede k oklešťování občanských svobod, cílenému ničení prosperity a zavádění stále nových byrokratických překážek vůči svobodnému podnikání.
Dobré vztahy se mohou tvořit pouze na dobrovolné bázi, tedy bez nátlaku, kde základní motivací k uzavření dohody je oboustranná spokojenost. Souhlas s přijetím jakýchkoli závazků musí být informovaný. Neměla by mu tedy předcházet jednostranná kampaň, ale vyvážená diskuse.

Posledním pokusem o vytěsnění odborné diskuse nad závažným tématem je snaha vládnoucích elit protlačit navzdory převládající vůli lidu a závěrům ekonomických analýz přijetí společné evropské měny euro. Jako sebevědomý národ a sebevědomí občané deklarujeme, že naše měna musí být nástrojem dosažení prosperity. Prosperita nesmí být obětována za účelem získání jakékoliv nové měny.
Lze ovšem identifikovat i další závažné snahy o vyhýbání se seriózní veřejné diskusi nad dokumenty, jejichž podstata – drastické oslabením naší suverenity – je překryta falešnou rouškou veřejného blaha.

Někteří občané na soustavné porušování demokratických principů upozorňují a dožadují se nápravy; jejich hlasy jsou však upozaďovány, cenzurovány, anebo se stávají předmětem nejrůznějšího očerňování.

Odpovědnost za dodržování občanských práv v zemi padá samozřejmě především na politickou a státní moc. Ale nejen na ni. Každý nese svůj díl odpovědnosti za obecné poměry, a tedy i za dodržování uzákoněných paktů, které k tomu ostatně zavazují nejen vlády, ale i všechny občany.
Pocit této spoluodpovědnosti nás přivedl k myšlence vytvořit CHARTU 24, jejíž vznik dnes veřejně oznamujeme.

CHARTA 24 je volné, neformální a otevřené provolání lidí různých přesvědčení, různé víry a různých profesí, které spojuje vůle jednotlivě i společně se zasazovat o respektování přirozených lidských práv v naší zemi i ve světě.

CHARTA 24 vyrůstá ze zázemí lidí, kteří sdílejí starost o osud ideálů, s nimiž spojili a spojují svůj život a práci.

CHARTA 24 není organizací, nemá stanovy, stálé orgány a organizačně podmíněné členství. Patří k ní každý, kdo souhlasí s její myšlenkou, šíří její text a podporuje ji.

CHARTA 24 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k prosperitě, hrdosti a sebevědomí našeho národa. Svým symbolickým jménem zdůrazňuje CHARTA 24, že vychází z textu CHARTY 77, který pozměňuje pouze mírně a pouze natolik, aby správně pojmenovával instituce a problémy existující 47 let po vzniku CHARTY 77; hlavní myšlenky textu CHARTY 77 - dodržování uzákoněných svobod – však zůstávají nedotčeny.

Signatáři a mluvčí CHARTY 24
Ing. Markéta Šichtařová
Ing. Tomáš Zítko
Mgr. Libor Vondráček

Podepsat Chartu 24:

Zásady zpracování osobnách údajů – Komunikaci s petenty obstarává Libor Vondráček

Oblíbené štítky

Mgr. Luboš Zálom

Mgr. Luboš Zálom

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31