Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Grygar: Proč bych jako Rakušan volil Norberta Hofera?

Grygar: Proč bych jako Rakušan volil Norberta Hofera?

I přes skutečnost, že před prvním kolem přiznávaly některé průzkumu Norbertu Hoferovi v preferencích 8 %, dokázal první kolo prezidentských voleb suverénně vyhrát a porazit nejen Alexandra van der Bellena, ale i zástupce obou vládní stran (SPÖ a VPÖ).

Důvodů, proč bych jako Rakušan vhodil volební lístek Norbertu Hoferovi, je celá řada. Vybírám alespoň ty nejdůležitější:

Vztah k Evropské unii

Norbert Hofer na rozdíl od Van der Bellena odmítá jakoukoliv další centralizaci v rámci Evropské unie. Návrhy jeho protikandidáta, aby se při hlasování v Radě EU úplně odstranila jednomyslnost (resp. právo veta) jsou pro Hofera naprosto nepřijatelné. Hofer rovněž stejně jako Strana svobodných občanů požaduje okamžité ukončení přístupových rozhovorů s Tureckem. V centralizující se Unii pro nás není místo. Jak velmi trefně řekl Norbert Hofer:

„Evropa bude vždy jen tak silná, jak silné budou její národní státy.“

Rakouské prezidentské volby budou pro Evropu nesmírně důležité. Pokud vyhraje Norbert Hofer, přinejmenším silně zbrzdí procesy další socializace a centralizace v rámci Evropské unie.

Vztah k ekonomice a lidské svobodě

Norbert Hofer je pravicový kandidát, který si uvědomuje, že regulace všeho a všech, dotování selektivně vybraných subjektů a vysoké daně ekonomice škodí. Rakouští Svobodní dlouhodobě navrhují snižování daní, odstraňování nesmyslných regulací, které hází podnikatelům klacky pod nohy (registrační pokladny…), jsou proti zákazům kouření v restauracích. Rakouská FPÖ rovněž stejně jako Svobodní v ČR odmítá jakékoliv snahy o „odzbrojování“ občanů. Sám Norbert Hofer je velký milovník zbraní. Se svou pistolí Glock dokonce chodí i do Národní rady (komora rakouského Parlamentu).

Rakousko trpí (na místní poměry) vysokou nezaměstnaností, která dosahuje téměř 9 % (ve Vídni přes 13 %). Vysoká nezaměstnanost je způsobena velkým počtem na trhu práce neuplatnitelných, kulturně zcela odlišných migrantů a dále pak špatnou hospodářskou politikou vlády. Alexander Van der Bellen by tento problém z mého pohledu ještě více prohloubil. Například nově zvoleného amerického prezidenta Trumpa označil za „štváče“ a volební výsledek v USA za „šok“. Toto má být proobchodní zahraniční politika možného budoucího prezidenta, který zastupuje z Ústavy stát navenek? Uvědomuje si Alexander Van der Bellen, že přes 50 000 pracovních míst v Rakousku je závislých na dobrých vztazích s USA?

Obdobná situace se odehrává ve vztahu k Rusku. Norbert Hofer chce budovat dobré vztahy jak směrem na západ, tak směrem na východ. Požaduje například zrušení protiruských hospodářských sankcí, které se neosvědčily, nezměnily politiku Rusku a jen zničily tisíce pracovních míst.

Rozumný postoj k migrační krizi

Hoferův protikandidát Alexander Van der Bellen prohlásil: „Migrační krize a otevřené hranice? Není jiná možnost.“ Zaujímá tak stejné stanoviska jako Angela Merkelová, která ve vztahu k přijímání stovek tisíc kulturně odlišných migrantů prohlásila: „To zvládneme!“

Norbert Hofer naproti tomu říká: „Ne, to už nezvládneme!“

Sluší se připomenout, že otec Norberta Hofera (rovněž člen FPÖ) byl jeden z prvních, který stál v Burgenlandu na rakousko-maďarské hranici a osobně pomáhal skutečným maďarským uprchlíkům, kteří v Rakousku coby v první bezpečné zemi požádali o azyl. Pomáhal pronásledovaným Maďarům, kteří prchali před komunistickou totalitní diktaturou. Pomáhal někdy skutečným uprchlíkům osobně Alexander van der Bellen? Já mám spíše za to, že jen seděl desítky let v hospodářském výzkumném institutu a vymýšlel, jak centrálně řídit ekonomiku a společnost, co zadotovat, co zregulovat.

Je rozdíl pomáhat skutečným uprchlíkům a těm, kteří si jdou přes šest i více bezpečných zemí pro sociální dávky. Uprchlíkem je ten, kdo je z politických, náboženských, rasových, etnických a jiných obdobných důvodů pronásledován. Takový uprchlík má povinnost požádat o azyl v první bezpečné zemi, na jejíž půdu vstoupí.  Ženevská úmluva o uprchlících nedopadá na masovou hospodářskou migrace, ale na individuálně pronásledované osoby.

Není však ani možné uprchlíky masově „naimportovat“ do Evropy. Jako daleko vhodnější se jeví např. budování utečeneckých táborů pro uprchlíky v bezpečných místech Blízkého východu a v severní Africe – uprchlíci potřebují okamžitou pomoc, která jim je co nejblíže, aby nemuseli svými dětmi riskovat život cestou přes Středozemní moře. Když o tomto na konferenci v Ženevě hovořil i Norbert Hofer, bývalý předseda Evropské komise J. M. Barosso řekl, že mu to připomíná budování plán na budování koncentračních táborů nacisty.[1] To je naprosto nechutné přirovnání. Je ale vidět, že pro-unijní establishment se neštítí vůbec ničeho.

Vztah ke státu Izrael

Rakouští Svobodní (FPÖ) jsou svými odpůrci mnohdy nálepkováni jako „neonacisté“, „antisemité“ apod.

Ve skutečnost je to však téměř jediná strana v Rakousku, která zcela otevřeně podporuje stát Izrael. Předseda FPÖ H. C. Strache několikrát jasně řekl, že zpochybňování Izraele a kopírování rétoriky Palestinců ze strany některých rakouských a unijních politiků je zcela neakceptovatelné.[2]

Území Izraele v současné době zachvátily rozsáhlé požáry. Můžete hádat, kdo byl první nebo přinejmenším jeden z prvních, kdo interpeloval/vyzval vládu k tomu, aby do Izraele Rakousko vyslalo pomoc? Byl to předseda FPÖ Heinz Christian Strache. Prezident Hofer nominovaný FPÖ by byl dobrý přítel státu Izrael, který je ostrůvkem svobody na Blízkém východě.

Obdobná je v tomto i politika Svobodných pod vedením předsedy, europoslance Petra Macha: Petr Mach v Evropském parlamentu založil skupinu Přátel Judeje a Samaří – jejím cílem zastavit tok peněz z EU do Palestinských území, které jsou často zneužívány k podpoře protiizraelského terorismu. Rovněž požadujeme, aby Unie okamžitě zrušila cla na židovské výrobky z oblasti tzv. Západního břehu.[3]

Způsob výkonu ústavních pravomocí

Prezident nemá být podle mého názoru šedá myš ani sluha či papoušek jiných státních orgánů. Rakouská ústava dává prezidentovi silné pravomoci ve vztahu ke jmenování vlády (čl. 70) i ve vztahu k Národní radě, kterou může prezident v podstatě kdykoliv rozpustit, jen nesmí opakovat stejný důvod (čl. 29, odst. 1). Norbert Hofer by byl první prezident od roku 1945, který by své ústavně garantované pravomoci s největší pravděpodobností využívat do důsledku.

Pokud by současná vláda například pokračovala v nynější chybné migrační politice, odvolal by ji. Zvolení Norberta Hofera prezidentem rovněž výrazně zvyšuje šanci rakouským Svobodným, že budou členy nadcházející vlády, jejíž členy by jmenoval právě Norbert Hofer. Tímto může Hofer de facto plně realizovat své vize dalšího směřování Rakouska směrem k bezpečnosti s svobodě občanů. Jak Hofer prohlásil: „Nesmíme svět přenechat komunistům, marxistům a Zeleným.“

Vztah k České republice

Norbert Hofer několikrát řekl (naposledy v rozhovoru pro Lidové noviny 18. 11.), že Českou republiku navštíví po svém zvolení jako první zemi. To je zásadní rozdíl od Alexandera Van der Bellena, který by jel nejprve „poklonkovat“ (bez)mocným socialistům do Paříže. Zvolení Norberta Hofera je předpokladem pro dobrý rozvoj vztahů mezi Rakouskou republikou a Českou republikou, a to i se zohledněním dílčích odlišných názorů v oblasti jaderné energetiky a dekretů prezidenta Beneše, což je otázka, kde se s Norbertem Hoferem a FPÖ neshodnu (kritický postoj k jaderné energetice a dekretům prezidenta Beneše však, dlužno podotknout, zaujímá prakticky celé rakouské politické spektrum). Norbert Hofer však opakovaně prohlásil, že se těmto tématům nehodlá jako prezident věnovat a chce se zabývat otázkami vzájemné spolupráce a budoucnosti, ne minulosti. To je z mého pohledu alfou i omegou.

Zvolení Norberta Hofera by bylo citelnou ranou pro eurocentralisty, neomarxisty, multikulturalisty a samozvané elitáře s ambicí řídit lidem, kteří o to nestojí, jejich životy. Už to stojí za jeho podporu.

Tomáš Grygar,

místopředseda Svobodných v Olomouckém kraji

 

Autor o rakouských prezidentských volbách rovněž hovořil v pořadu Pro a Proti na Českém rozhlasu Plus.

 


[1] https://www.youtube.com/watch?v=yHNN8lNAtXs

[2] https://www.youtube.com/watch?v=Tcel99M_8iQ

[3] Podrobněji http://www.petrmach.cz/temata/izrael-a-my/

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Petr Mach

Petr Mach

Novinky

Nejnovější video

Na Petříně byla při příležitosti 20. výročí od vstupu do Evropské unie zveřejněna Markétou Šichtařová Charta 24.

Porovnání Charty 24 a Charty 77 v pdf.



P r o h l á š e n í  C h a r t y   24

Dne 01. 05. 2004 vstoupila Česká republika společně s dalšími devíti zeměmi do Evropské unie. Evropská unie vznikla na ideálech mezinárodní spolupráce a volného pohybu osob, pracovních sil, kapitálu, zboží i služeb. Smyslem jejího zrodu bylo přinášet všem občanům vyšší míru prosperity a osobní i politické svobody.

I kdybychom k ní cítili nevoli, je dnes pro Českou republiku závazná Listina základních práv Evropské unie. Naši občané mají právo a náš stát povinnost se jimi řídit.

Svobody a práva, na jejichž ideálech Evropské unie vznikla, jsou důležitými civilizačními hodnotami, k nimž v dějinách směřovalo úsilí mnoha pokrokových lidí. Vstup České republiky do Evropské unie měl tyto civilizační hodnoty stvrdit.

Dvacetileté výročí vstupu naší země do EU nám ale s novou naléhavostí připomíná, kolik základních občanských práv platí v naší zemi už opět – bohužel – jen na papíře.

Zcela iluzorní je např. právo na svobodu projevu a informací, zaručované článkem 11 hlavy II.

Desítkám tisíc našich občanů je znemožňováno získávat objektivní, nezkreslené a úplné informace, stejně tak jako vyjadřovat se veřejně na sociálních sítích či v médiích jen proto, že zastávají názory odlišné od názorů oficiálních. Jsou přitom často objekty nejrozmanitější diskriminace a šikanování ze strany úřadů i společenských organizací; zbaveni jakékoli možnosti bránit se.

Statisícům dalších občanů hrozí, že projeví-li své názory na aktuální společenskovědní témata, ztratí pracovní a jiné možnosti, a to nejen ve veřejném sektoru, ale i u soukromých korporací.

Článku 16 hlavy II., zaručujícímu právo na svobodu podnikání, odporuje chování bank i pojišťoven, které pod taktovkou Evropské centrální banky a ideologie ESG odmítají poskytovat finanční služby společnostem angažujícím se v obranném či těžebním průmyslu, nebo firmám, které jsou v danou chvíli z nejrůznějších důvodů ocejchovány jako nežádoucí. Kritéria této ESG selekce jsou stanovována netransparentně s absencí demokraticky získaného mandátu.
V rozporu s článkem 21 hlavy III., zakazujícím jakoukoli diskriminaci založenou zejména na pohlaví, rase, barvě pleti, etnickém nebo sociálním původu, politických nebo jakýchkoli jiných názorech nebo příslušnosti k národnostní menšině, je obsazování pracovních míst na základě kvót odvolávajících se na příslušnost k daným skupinám.

V rozporu s článkem 8 hlavy II. zaručujícím právo na ochranu osobních údajů, dále s článkem 16 hlavy II. zajišťujícím občanům Unie právo na svobodné podnikání a také v rozporu s článkem 45 hlavy V. zajišťujícím všem občanům Evropské unie právo volně se pohybovat a pobývat na území členských států, bylo jednání většiny členských států během období pandemie. Jednání naší vlády minulé i současné během pandemie bylo nejen v rozporu s původními hodnotami EU, ale i v rozporu s naší vlastní Ústavou. Nepojmenovat zločin znamená legalizovat jeho opakování!

Svoboda pohybu kapitálu, zboží i služeb je jen zdánlivá, jak ukazuje například nedostatek léků v Evropské unii.

Uplatnění práva vyhledávat, přijímat, rozšiřovat informace a myšlenky všeho druhu, bez ohledu na hranice, ať ústně, písemně nebo tiskem (článek 11 hlavy II.) je stíháno nejen mimosoudně, ale i soudně, často pod rouškou údajného šíření dezinformací.

Svoboda veřejného projevu je potlačena centrálním řízením veřejnoprávních sdělovacích prostředků i publikačních a kulturních zařízení. Žádný politický, filozofický i vědecký názor nebo umělecký projev jen trochu se vymykající úzkému rámci oficiální ideologie či estetiky nemůže být zveřejněn ve veřejnoprávních médiích či na sociálních sítích; je znemožněna veřejná kritika krizových společenských jevů; je vyloučena možnost veřejné obrany proti nepravdivým a urážlivým nařčením oficiální propagandy (zákonná ochrana lidské důstojnosti, jednoznačně zaručována článkem 1 hlavy I., v praxi neexistuje – viz např. označování lidí vyjadřujících nedůvěřivost vůči deklarovaným účinkům vakcín za dezinformátory, nebo označování lidí odmítajících tvrzení o původu energetické krize ve válce na Ukrajině za putinovce a dezoláty); lživá obvinění nelze vyvrátit. V předních společenských tématech často spojených s enormními veřejnými výdaji ze státních rozpočtů členských zemí EU je vyloučena otevřená diskuse.
Mnoho vědeckých a akademických pracovníků i jiných občanů je diskriminováno jen proto, že legálně zveřejňují či otevřeně vyslovují názory, které současná politická moc odsuzuje.

Svobodné hlasování, základní princip demokracie, je systematicky omezováno mocenskou svévolí; oklešťování hlasovacích práv jednotlivých zemí v rámci Unie je praktikováno odpíráním příjmů ze strukturálních fondů Unie. Nad zeměmi s odlišným politickým nebo společenskovědním postojem trvale visí hrozba odepření nebo ztráty hlasovacích práv.

Nástrojem omezení a často i úplného potlačení řady občanských práv je systém faktického podřízení všech institucí a organizací ve státě politickým direktivám Evropské unie. Nové zákony a ideologie jsou často prosazovány politicky aktivními a nikým nevolenými neziskovými organizacemi financovanými z veřejných peněz, přitom však rozhodujícím způsobem ovlivňují činnost zákonodárných i výkonných orgánů státní správy, justice, zájmových i všech ostatních společenských organizací, politických stran, podniků, ústavů, úřadů, škol a dalších zařízení.

Další občanská práva, včetně práva na nezasahování do soukromého života, do rodiny, domova nebo korespondence (článek 7 hlavy II.), jsou povážlivě narušována také tím, že ministerstvo vnitra nejrůznějšími způsoby kontroluje život občanů, například budováním sítě informátorů z řad obyvatelstva (získávaných výzvami k „whistleblowingu“ neboli udavačství). Dochází ke kontrole soukromé pošty na sociálních sítích. Média jsou motivována ke spolupráci se státem. Tato činnost není regulována zákony, občan se proti ní nemůže nijak bránit.

Svévolně se postupuje i při udělování vstupních víz cizím státním příslušníkům, z nichž mnozí získávají status uprchlíka jen na základě deklarace, že jsou v mateřské zemi údajně pronásledováni.

Kromě nedodržování předpisů vůči vlastním občanům nerespektuje Evropská unie ani své závazky vůči jiným zemím. Ve článku 216 Smlouvy o fungování Evropské unie se EU hlásí k tomu, že jsou dohody uzavřené Unií (jako například smlouva o volném obchodu GATT94 podepsaná u Světové obchodní organizace) závazné pro orgány Unie i pro členské státy. Při rozchodu s Velkou Británií ovšem EU tento svůj závazek porušila, protože trvala na vytvoření nových obchodních překážek tam, kde dříve nebyly.

Evropská unie, ve které dnes žijeme, již není stejnou Evropskou unií, pro kterou se občané České republiky vyslovili ve všelidovém referendu. Ideály, na nichž Evropská unie vznikla, měly za cíl posílit svobodu a prosperitu a odstranit byrokratické bariery pro mezinárodní spolupráci; dnešní směřování Evropské unie však vede k oklešťování občanských svobod, cílenému ničení prosperity a zavádění stále nových byrokratických překážek vůči svobodnému podnikání.
Dobré vztahy se mohou tvořit pouze na dobrovolné bázi, tedy bez nátlaku, kde základní motivací k uzavření dohody je oboustranná spokojenost. Souhlas s přijetím jakýchkoli závazků musí být informovaný. Neměla by mu tedy předcházet jednostranná kampaň, ale vyvážená diskuse.

Posledním pokusem o vytěsnění odborné diskuse nad závažným tématem je snaha vládnoucích elit protlačit navzdory převládající vůli lidu a závěrům ekonomických analýz přijetí společné evropské měny euro. Jako sebevědomý národ a sebevědomí občané deklarujeme, že naše měna musí být nástrojem dosažení prosperity. Prosperita nesmí být obětována za účelem získání jakékoliv nové měny.
Lze ovšem identifikovat i další závažné snahy o vyhýbání se seriózní veřejné diskusi nad dokumenty, jejichž podstata – drastické oslabením naší suverenity – je překryta falešnou rouškou veřejného blaha.

Někteří občané na soustavné porušování demokratických principů upozorňují a dožadují se nápravy; jejich hlasy jsou však upozaďovány, cenzurovány, anebo se stávají předmětem nejrůznějšího očerňování.

Odpovědnost za dodržování občanských práv v zemi padá samozřejmě především na politickou a státní moc. Ale nejen na ni. Každý nese svůj díl odpovědnosti za obecné poměry, a tedy i za dodržování uzákoněných paktů, které k tomu ostatně zavazují nejen vlády, ale i všechny občany.
Pocit této spoluodpovědnosti nás přivedl k myšlence vytvořit CHARTU 24, jejíž vznik dnes veřejně oznamujeme.

CHARTA 24 je volné, neformální a otevřené provolání lidí různých přesvědčení, různé víry a různých profesí, které spojuje vůle jednotlivě i společně se zasazovat o respektování přirozených lidských práv v naší zemi i ve světě.

CHARTA 24 vyrůstá ze zázemí lidí, kteří sdílejí starost o osud ideálů, s nimiž spojili a spojují svůj život a práci.

CHARTA 24 není organizací, nemá stanovy, stálé orgány a organizačně podmíněné členství. Patří k ní každý, kdo souhlasí s její myšlenkou, šíří její text a podporuje ji.

CHARTA 24 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k prosperitě, hrdosti a sebevědomí našeho národa. Svým symbolickým jménem zdůrazňuje CHARTA 24, že vychází z textu CHARTY 77, který pozměňuje pouze mírně a pouze natolik, aby správně pojmenovával instituce a problémy existující 47 let po vzniku CHARTY 77; hlavní myšlenky textu CHARTY 77 - dodržování uzákoněných svobod – však zůstávají nedotčeny.

Signatáři a mluvčí CHARTY 24
Ing. Markéta Šichtařová
Ing. Tomáš Zítko
Mgr. Libor Vondráček

Podepsat Chartu 24:

Zásady zpracování osobnách údajů – Komunikaci s petenty obstarává Libor Vondráček

Oblíbené štítky

Petr Mach

Petr Mach

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31