SVOBODNÍ SE POKUSILI ZABLOKOVAT CYKLOJÍZDU HNUTÍ AUTO*MAT

SVOBODNÍ SE POKUSILI ZABLOKOVAT CYKLOJÍZDU HNUTÍ AUTO*MAT

Trikolora, Svobodní a Soukromníci považují za nutné vyjádřit se k soustavnému protežování a hlavně politizaci cyklistiky. Aktivisté bojující proti individuální svobodné automobilové dopravě mají podporu médií stejně jako pražských i republikových politiků, zatímco hlasy a názory opoziční či alternativní svůj prostor nemají. Kvůli dlouhodobé mediální i politické asymetrii jsme nuceni zahájit a vést polemiku jediným možným způsobem, který zůstal k dispozici. Dnes, tj. ve čtvrtek 3. června v 18:00 jsme se proto pokusili zablokovat na začátku Nuselského mostu u ulic Sokolská a Legerova okupační hromadnou cyklojízdu organizovanou nátlakovým hnutím Auto*Mat.

Nejde nám o vyvolávání střetu“ říká organizátor akce a místopředseda Svobodných Mgr. Luboš Zálom. „Střet byl již dávno vyvolán spolkem Auto*Mat a je úspěšně udržován při životě, aniž by se jeho původci kdy setkali s viditelným projevem nesouhlasu. Jejich nenávistná pozice vůči motorismu se zdá být neotřesitelná. Jejich motivem není podpora cyklistiky, nýbrž apartheid vůči lidem, kteří se po městě chtějí pohybovat vlastním autem„.

Trikolora, Svobodní a Soukromníci pokládají hromadnou okupační cyklojízdu ve formě, jakou nátlakové hnutí Auto*Mat uplatňuje již mnoho let, za demonstraci síly. Jedním z důsledků je pak rostoucí nenávist mezi lidmi – mezi řidiči a cyklisty. Tato nenávist uměle vyvolaná a udržovaná slouží pro nátlakové hnutí Auto*Mat jako morální posvěcení jejich existence.

Mezi Svobodnými je mnoho cyklistů“ dodává Luboš Zálom. „Ostatně i já patřím mezi ně. Nepřejeme si však, aby za nás mluvili lidé z hnutí Auto*Mat. Nejednají v zájmu těch, jimž jde skutečně o cyklistiku„.

Předseda pražské Trikolóry Ing. Václav Kubata říká: “Praha se nesmí stát součástí sociálního inženýrství anti-pražské koalice, která k tomuto neváhá zneužít i pokojné cyklisty. Kde jsou záchytná parkoviště, kde je obchvat, kde jsou náhradní trasy pro místa, kde magistrát plánuje zákazy vjezdů, kde jsou parkovací domy? Bezpečné cyklostezky mimo dopravní tepny samozřejmě podporujeme, ale Praha neleží v Holandsku, Dánsku nebo Německu, kde jsou díky rovině příhodné podmínky pro pohyb cyklistů. Copak automobilisté nejsou lidi a Pražani?

Trikolóra, Svobodní a Soukromníci jsou proti soustavné perzekuci a omezování motoristů. Dopravní politika musí odrážet skutečné potřeby lidí, nikoliv přání aktivistů a sociálních inženýrů měnit svět a tvořit „nového člověka“, a to třeba i násilím. Chceme svobodu volby pro motoristy, cyklisty i chodce – zkrátka svobodu jednotlivce. Konečně chceme upozornit též na to, že Magistrát hlavního města Prahy přidělil nátlakovému hnutí Auto*Mat před týdnem další dotaci, tentokrát ve výši 1 milion Kč.

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Mgr. Luboš Zálom

Mgr. Luboš Zálom

Novinky

Nejnovější video

Green Deal povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva, řekla ekonomka Markéta Šichtařová ve vysílání CNN Prima NEWS. Zhruba čtvrtina lidí by se podle ní mohla v důsledku iniciativy propadnout do dopravní nebo energetické chudoby. Proti jejímu tvrzení se však důrazně ohradil Štěpán Křeček, ekonomický poradce premiéra Petra Fialy (ODS). Šichtařová je podle něj „známá alarmistka“. Lidé jako ona podle něj na veřejnosti šíří strach a vzbuzují paniku.

 

Green Deal požaduje, aby se státy Evropské unie nejpozději v roce 2050 obešly bez fosilních paliv. To však podle Markéty Šichtařové není reálné. „Minimálně ne na takové životní úrovni, jakou máme dnes,“ podotkla. Iniciativa, jejímž cílem je dosáhnout v Evropě klimatické neutrality, podle ní bude mít obrovské ekonomické dopady. „Povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva. Dnes už se veřejně počítá s tím, že zhruba 25 procent lidí by mohlo propadnout do něčeho, čemu se říká dopravní a energetická chudoba,“ uvedla ekonomka.

Takové zchudnutí by pak dle jejích slov mohlo vést k tomu, že bude unijní rozpočet ochuzen o příjmy a naopak mu vzrostou výdaje, takže bude situace neufinancovatelná. „Teď se hraje o to, jestli tomuto šílenství zabráníme ještě předtím, než se spustí, protože to, co tady dnes máme, je úplný začátek. Anebo jestli se to zastaví teprve až za chodu v důsledku toho, že se to zhroutí vlastní vahou, protože všichni zchudneme,“ řekla Šichtařová ve vysílání CNN Prima NEWS.

S její prognózou však nesouhlasí ekonom Štěpán Křeček. „Paní Šichtařová je známá alarmistka. Její předpovědi jsou podobně přesné jako předpovědi rozbitých hodin. Ty dvakrát denně ukazují správný čas, ale jinak se celou dobu mýlí,“ rýpnul si.

O tom, jakým způsobem bude Česko plnit evropskou klimatickou dohodu, jednala vláda ve středu. Počítá mimo jiné s postupným navyšováním výroby elektřiny a současně deklaruje záměr odklonu od uhlí po roce 2030. Schválit strategii se ministrům ale nepodařilo, a to kvůli četné kritice týkající se především ekonomických dopadů. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (STAN) i premiér Petr Fiala (ODS) ale důrazně odmítli, že přijetí dokumentů cokoliv zdraží.

Podle Křečka byla strategie z jednání stažena, protože ještě projde důkladnou analýzou. „Je tady jasný závazek, že se nepřijme nic nad rámec toho, co je naprosto nezbytné a vyplývá z našich závazků v členství EU. Nepřijmeme nic navíc a budeme důsledně dbát na to, aby dopady na českou veřejnost byly minimální,“ deklaroval premiérův ekonomický poradce.

České podobě Green Dealu má dominovat dostavba jaderných elektráren. Postupně se navíc přestávají vyplácet uhelné elektrárny, proto je nutné místo nich najít vhodnou alternativu, zmínil Křeček.

Podle Šichtařové prozatím vláda odložila energetickou koncepci, která má spolu se souvisejícími klimatickými dokumenty tvořit českou podobu Zelené dohody, protože se lekla svých vlastních kroků. „Byla to právě Fialova vláda, která během předsednictví přitlačila ještě více na pilu a ještě více utužila to, co se očekávalo od Green Dealu,“ sdělila. Když začala média psát o tom, že bude česká verze náročná a povede nás do chudoby, vláda se lekla, míní ekonomka: „Je populistická a najednou se jí to nehodilo do portfolia.“

„Trápí mě, že dochází k systematickému strašení od neinformovaných lidí, kteří nečetli celý dokument. Nevědí, co v něm skutečně stojí, a cucají si z prstu naprosté nesmysly, matou tím veřejnost a vyvolávají zbytečně paniku,“ reagoval na slova Šichtařové Křeček.

Soustředění strategie na dobudování jádra prý přinese obrovské zakázky českému průmyslu. Zakázka podle něj sníží emise a zároveň podpoří ekonomiku. „Náš průmysl bude moci růst v moderních technologiích a bude moci zase dosahovat vysoké přidané hodnoty, produkovat zaměstnanost, bude to vzpruhou pro naši ekonomiku,“ prohlásil.

Zdroj: Prima CNN

Oblíbené štítky

Mgr. Luboš Zálom

Mgr. Luboš Zálom

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31