Svět motorů: brněnský zastupitel David Pokorný a radní Jan Mandát v boji proti omezování dopravy.

Svět motorů: brněnský zastupitel David Pokorný a radní Jan Mandát v boji proti omezování dopravy.

O dopravní situaci se pro časopis Svět motorů vyjádřil brněnský zastupitel David Pokorný a radní MČ Brno- Střed Jan Mandát, kteří dávají značnou energii do odvracení šílených nápadů aktivistických organizací, které jsou programově zaměřeny proti řidičům.

Očekávání vs. realita

Brněnští řidiči mají problém s rezidentním parkováním, které jim tam narychlo vzniklo koncem minulého volebního období.

Ani místní ho zpočátku nechápali, strážníci za nerespektování v prvních měsících dokonce nepokutovali. Namalováním zón reálně ubylo parkovacích míst, neboť zmizely dosud respektované lokality. A pokud se placená místa zaplní, neexistuje dostatek alternativních ploch, kde auto odstavit.

Proti zónám už tři roky vystupuje sdružení Brno autem, jehož tři členové se stali v posledních volbách obecními zastupiteli. Narazili tam na politickou realitu. „Člověk brzy zjistí, že něco nejde, jak čekal. Že musí dělat kompromisy, a když něco udělá, vidí výsledek třeba za dva roky. Ale i kdybychom za čtyři roky neudělali nic jiného, než blokovali šílené nápady dalších politiků, bude to úspěch,“ říká zastupitel města Brna David Pokorný. Mrzí ho, jak mu občas voliči vytýkají, že nic nedělá pro zrušení zón. „Jenže smlouvy jsou prakticky nevypověditelné, proto jsme to ani před volbami neslibovali,“ krčí Pokorný rameny.

Odvracení aktivismu

Zastupitelé za Brno autem se shodují v tom, že nejvíc úsilí je stojí odvracení dalších omezujících návrhů, které se na obyvatele města chystají.

Poslední týdny se hovoří o návrhu úsekového měření rychlosti, jež v Brně až dosud nebylo. Pomoci v tom má podezřelá kampaň, která se neopírá o pořádný dopravní výzkum a sází spíše na city.

Prospěšnost měření rychlosti pro bezpečnost v Brně totiž zatím nikdo řádně nepotvrdil. „Návrh není o bezpečnosti silnic, ale o snaze najít finanční prostředky do rozpočtu obce,“ rezolutně odmítá pro obec finančně prospěšné měření zastupitel Pokorný. Doplňuje ho i Jan Mandát, předseda spolku, právník a radní města Brna: „I kdybychom neudělali revoluci, jsme jednoduše hrází proti aktivistickým politikům.“ K tomu dodává, že omezujících nápadů proti svobodnému pohybu obyvatel po městě autem je víc než dost a jejich propagátoři jsou hodně slyšet.

 

Zdroj

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Alois Sečkár

Alois Sečkár

Novinky

Nejnovější video

Green Deal povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva, řekla ekonomka Markéta Šichtařová ve vysílání CNN Prima NEWS. Zhruba čtvrtina lidí by se podle ní mohla v důsledku iniciativy propadnout do dopravní nebo energetické chudoby. Proti jejímu tvrzení se však důrazně ohradil Štěpán Křeček, ekonomický poradce premiéra Petra Fialy (ODS). Šichtařová je podle něj „známá alarmistka“. Lidé jako ona podle něj na veřejnosti šíří strach a vzbuzují paniku.

 

Green Deal požaduje, aby se státy Evropské unie nejpozději v roce 2050 obešly bez fosilních paliv. To však podle Markéty Šichtařové není reálné. „Minimálně ne na takové životní úrovni, jakou máme dnes,“ podotkla. Iniciativa, jejímž cílem je dosáhnout v Evropě klimatické neutrality, podle ní bude mít obrovské ekonomické dopady. „Povede k drastickému zchudnutí evropského obyvatelstva. Dnes už se veřejně počítá s tím, že zhruba 25 procent lidí by mohlo propadnout do něčeho, čemu se říká dopravní a energetická chudoba,“ uvedla ekonomka.

Takové zchudnutí by pak dle jejích slov mohlo vést k tomu, že bude unijní rozpočet ochuzen o příjmy a naopak mu vzrostou výdaje, takže bude situace neufinancovatelná. „Teď se hraje o to, jestli tomuto šílenství zabráníme ještě předtím, než se spustí, protože to, co tady dnes máme, je úplný začátek. Anebo jestli se to zastaví teprve až za chodu v důsledku toho, že se to zhroutí vlastní vahou, protože všichni zchudneme,“ řekla Šichtařová ve vysílání CNN Prima NEWS.

S její prognózou však nesouhlasí ekonom Štěpán Křeček. „Paní Šichtařová je známá alarmistka. Její předpovědi jsou podobně přesné jako předpovědi rozbitých hodin. Ty dvakrát denně ukazují správný čas, ale jinak se celou dobu mýlí,“ rýpnul si.

O tom, jakým způsobem bude Česko plnit evropskou klimatickou dohodu, jednala vláda ve středu. Počítá mimo jiné s postupným navyšováním výroby elektřiny a současně deklaruje záměr odklonu od uhlí po roce 2030. Schválit strategii se ministrům ale nepodařilo, a to kvůli četné kritice týkající se především ekonomických dopadů. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (STAN) i premiér Petr Fiala (ODS) ale důrazně odmítli, že přijetí dokumentů cokoliv zdraží.

Podle Křečka byla strategie z jednání stažena, protože ještě projde důkladnou analýzou. „Je tady jasný závazek, že se nepřijme nic nad rámec toho, co je naprosto nezbytné a vyplývá z našich závazků v členství EU. Nepřijmeme nic navíc a budeme důsledně dbát na to, aby dopady na českou veřejnost byly minimální,“ deklaroval premiérův ekonomický poradce.

České podobě Green Dealu má dominovat dostavba jaderných elektráren. Postupně se navíc přestávají vyplácet uhelné elektrárny, proto je nutné místo nich najít vhodnou alternativu, zmínil Křeček.

Podle Šichtařové prozatím vláda odložila energetickou koncepci, která má spolu se souvisejícími klimatickými dokumenty tvořit českou podobu Zelené dohody, protože se lekla svých vlastních kroků. „Byla to právě Fialova vláda, která během předsednictví přitlačila ještě více na pilu a ještě více utužila to, co se očekávalo od Green Dealu,“ sdělila. Když začala média psát o tom, že bude česká verze náročná a povede nás do chudoby, vláda se lekla, míní ekonomka: „Je populistická a najednou se jí to nehodilo do portfolia.“

„Trápí mě, že dochází k systematickému strašení od neinformovaných lidí, kteří nečetli celý dokument. Nevědí, co v něm skutečně stojí, a cucají si z prstu naprosté nesmysly, matou tím veřejnost a vyvolávají zbytečně paniku,“ reagoval na slova Šichtařové Křeček.

Soustředění strategie na dobudování jádra prý přinese obrovské zakázky českému průmyslu. Zakázka podle něj sníží emise a zároveň podpoří ekonomiku. „Náš průmysl bude moci růst v moderních technologiích a bude moci zase dosahovat vysoké přidané hodnoty, produkovat zaměstnanost, bude to vzpruhou pro naši ekonomiku,“ prohlásil.

Zdroj: Prima CNN

Oblíbené štítky

Alois Sečkár

Alois Sečkár

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31