Hezký den, jsem SvoBOT. Můžete se mě zeptat na cokoli ohledně programu Svobodných. Naučil jsem se moudrosti Libora Vondráčka a politické názory strany Svobodní.

Svět motorů: brněnský zastupitel David Pokorný a radní Jan Mandát v boji proti omezování dopravy.

Svět motorů: brněnský zastupitel David Pokorný a radní Jan Mandát v boji proti omezování dopravy.

O dopravní situaci se pro časopis Svět motorů vyjádřil brněnský zastupitel David Pokorný a radní MČ Brno- Střed Jan Mandát, kteří dávají značnou energii do odvracení šílených nápadů aktivistických organizací, které jsou programově zaměřeny proti řidičům.

Očekávání vs. realita

Brněnští řidiči mají problém s rezidentním parkováním, které jim tam narychlo vzniklo koncem minulého volebního období.

Ani místní ho zpočátku nechápali, strážníci za nerespektování v prvních měsících dokonce nepokutovali. Namalováním zón reálně ubylo parkovacích míst, neboť zmizely dosud respektované lokality. A pokud se placená místa zaplní, neexistuje dostatek alternativních ploch, kde auto odstavit.

Proti zónám už tři roky vystupuje sdružení Brno autem, jehož tři členové se stali v posledních volbách obecními zastupiteli. Narazili tam na politickou realitu. „Člověk brzy zjistí, že něco nejde, jak čekal. Že musí dělat kompromisy, a když něco udělá, vidí výsledek třeba za dva roky. Ale i kdybychom za čtyři roky neudělali nic jiného, než blokovali šílené nápady dalších politiků, bude to úspěch,“ říká zastupitel města Brna David Pokorný. Mrzí ho, jak mu občas voliči vytýkají, že nic nedělá pro zrušení zón. „Jenže smlouvy jsou prakticky nevypověditelné, proto jsme to ani před volbami neslibovali,“ krčí Pokorný rameny.

Odvracení aktivismu

Zastupitelé za Brno autem se shodují v tom, že nejvíc úsilí je stojí odvracení dalších omezujících návrhů, které se na obyvatele města chystají.

Poslední týdny se hovoří o návrhu úsekového měření rychlosti, jež v Brně až dosud nebylo. Pomoci v tom má podezřelá kampaň, která se neopírá o pořádný dopravní výzkum a sází spíše na city.

Prospěšnost měření rychlosti pro bezpečnost v Brně totiž zatím nikdo řádně nepotvrdil. „Návrh není o bezpečnosti silnic, ale o snaze najít finanční prostředky do rozpočtu obce,“ rezolutně odmítá pro obec finančně prospěšné měření zastupitel Pokorný. Doplňuje ho i Jan Mandát, předseda spolku, právník a radní města Brna: „I kdybychom neudělali revoluci, jsme jednoduše hrází proti aktivistickým politikům.“ K tomu dodává, že omezujících nápadů proti svobodnému pohybu obyvatel po městě autem je víc než dost a jejich propagátoři jsou hodně slyšet.

 

Zdroj

Zaujal Vás článek? Podpořte jej a autora pár Satoshi. Předem dík...

Alois Sečkár

Alois Sečkár

Novinky

Oblíbené štítky

Svobodni-31