ZACHRAŇME AUTA NA BENZÍN A NAFTU PŘED ZÁKAZEM EU!​

EU v roce 2035 zakáže prodeje aut se spalovacími motory. Zákaz může způsobit nedostupnost aut, ohrožení průmyslu. Ještě je čas zákaz dostupných aut zastavit.

Přehrát video

ARGUMENTY

JAK NÁM UŠKODÍ ZÁKAZ AUT NA BENZÍN A NAFTU?

Automobilový průmysl na sebe v ČR váže tisíce pracovních pozic. Jen Škoda Auto by musela v případě zákazu propustit až 3000 svých zaměstnanců. Propouštění se dotkne také všech externích dodavatelů. Máme ničit práci v prosperujícím odvětví průmyslu jen kvůli zákazu z EU? Svobodní jsou rozhodně proti!

Jezdíte do práce autem? Vozíte děti ze školy a jezdíte na nákupy či výlety? Ceny elektroaut násobně převyšují ceny aut se spalovacím motorem Stejně tak údržba elektroaut (kvůli cenám baterií) vyjde majitele mnohem draž. Z běžného auta by se tak mohl stát nedostupný luxus.

Zákaz by měl platit už od roku 2035. Do té doby se nestihnou adaptovat všechna odvětí zboží a služeb. Nucené pořízení elektroaut povede k výraznému zdražování služeb a zboží. Připlatit bychom tak museli nejen za doručování zboží, ale také za potraviny a běžné služby. To vše jen kvůli zákazu z hlav evropských úředníků?

Volný pohyb osob a služeb je dobrá věc. Do EU jsme ale nevstupovali s myšlenkou toho, aby nám v budoucnosti nakazovala, čím můžeme jezdit, co můžeme kupovat nebo smíme vyrábět. Česká republika, stejně jako další státy EU, je suverénní zemí a o podobných zákazech či regulacích by měl rozhodovat Parlament ČR, Tedy Poslanecká sněmovna a Senát.

JAK NÁM NEPOMOHOU ELEKTROAUTA?

Ano, největším výrobcem a vývojářem elektroaut je Čína. Právě Čína má všechny potřebné suroviny k výrobě elektroaut a tedy lze očekávat, že právě Čína zvedne svůj podíl na českém i evropském trhu. Závislost na Číně se tak opět zvedne a bude představovat velké ohrožení naší ekonomiky. Proto zákaz aut nedává smysl.

Že elektroauta nevypouští plyny z výfuku je pravda. Výroba a hlavně pak likvidace baterií (které mají omezenou životnost) jsou velmi nešetrné k přírodě. Taková recyklace by znečišťovala životní prostředí v zemích třetího světa. Elektroauta zkrátka nejsou bezemisní.

Celoplošné zavedení elektroaut povede k většímu vytížení elektrické sítě. V případě plného zapojení elektroaut ve společnosti by ani dvojnásobná kapacita české elektrické sítě nezvládla takový nápor. Zvyšuje se tak riziko black-outů, jako před nedávnem v Německu (blackout = plošný výpadek elektrické sítě.)

Na trhu je široká nabídka elektro aut, stejně tak se vyvíjí auta na nejrůznější alternativní pohony. Jak se kvalita a dostupnost aut bez spalovacích motorů budou zvyšovat, klesnou přirozeně prodeje aut na benzín a naftu. Jde to i bez zákazů a regulací.

KDE SE MŮŽEME POTKAT?

Po celé České republice můžete v příštích týdnech narazit na 50 našich petičních stolků. Už dnes je však jasný zářijový rozpis stanu našeho předsedy.

Od 9. září se můžete každý všední den, ale i o víkendech, potkat s Liborem Vondráčkem v ulicích českých, moravských i slezských měst a podepsat petici proti nesmyslnému zákazu aut na benzín a naftu.

JAK SE ZAPOJIT JINDE A SÁM?

A) Už dnes si můžete vytisknout petici v PDF (případně bez loga) a začít příležitostně sbírat podpisy

B) K dispozici je vyjádření Ministerstva vnitra k výkonu petičního práva, které Vám umožňuje postavit si stolek, kdekoliv na místě veřejném, pokud zaberete jednotky metrů čtverečních

C) Petiční zákon na A4 D) VIDEO Jak se chovat u petičního stolku v případě návštěvy policie a úředníků.

PŘISPĚJTE NA ŠÍŘENÍ TÉTO PETICE DO SVĚTA

cf4533f0

PODPISEM VÝZVY
KE ZRUŠENÍ ZÁKAZU V ROCE 2026​

V roce 2026 je plánováno ještě jedno hlasování o konci spalovacích motorů. Do té doby máme šanci dát najevo, že s tímto nesouhlasíme. Nesmíme tento čas promarnit a musíme nesmyslný zákaz zastavit, dokud je to možné!

DSC06684-2

KDO JIŽ PODEPSAL VÝZVU?​