EU v únoru letošního roku zakázala prodej aut se spalovacími motory. Tento zákaz bude platit od roku 2035. Zákaz může způsobit nedostupnost aut, omezení naší dopravy a ohrožení průmyslu.
Sbíráme podpisy na petici za zachování aut se spalovacími motory. Již jich máme 26 000, z toho větší část podepsanou fyzicky po celé České republice, část online.
Prosíme, podpořte tuto petici finančně, abychom ji mohli masivně šířit. Naším cílem je minimálně 100 000 podpisů, se kterými půjdeme do senátu České republiky.
Ještě jste petici nepodepsali?🔥 Přidejte se nyní k desítkám tisíc nadšenců automobilů, kteří, stejně jako Vy, bojují za zachování legendárních spalovacích motorů! 🚗 Nezůstávejte stranou a podpořte jejich zachování tím, že podepíšete naši petici. 📝 #ZachraňmeSpalovacíMotory
Automobilový průmysl na sebe v ČR váže tisíce pracovních pozic. Jen Škoda Auto by musela v případě zákazu propustit až 3000 svých zaměstnanců. Propouštění se dotkne také všech externích dodavatelů. Máme ničit práci v prosperujícím odvětví průmyslu jen kvůli zákazu z EU? Svobodní jsou rozhodně proti!
Jezdíte do práce autem? Vozíte děti ze školy a jezdíte na nákupy či výlety? Ceny elektroaut násobně převyšují ceny aut se spalovacím motorem Stejně tak údržba elektroaut (kvůli cenám baterií) vyjde majitele mnohem draž. Z běžného auta by se tak mohl stát nedostupný luxus.
Zákaz by měl platit už od roku 2035. Do té doby se nestihnou adaptovat všechna odvětí zboží a služeb. Nucené pořízení elektroaut povede k výraznému zdražování služeb a zboží. Připlatit bychom tak museli nejen za doručování zboží, ale také za potraviny a běžné služby. To vše jen kvůli zákazu z hlav evropských úředníků?
Volný pohyb osob a služeb je dobrá věc. Do EU jsme ale nevstupovali s myšlenkou toho, aby nám v budoucnosti nakazovala, čím můžeme jezdit, co můžeme kupovat nebo smíme vyrábět. Česká republika, stejně jako další státy EU, je suverénní zemí a o podobných zákazech či regulacích by měl rozhodovat Parlament ČR, Tedy Poslanecká sněmovna a Senát.
Ano, největším výrobcem a vývojářem elektroaut je Čína. Právě Čína má všechny potřebné suroviny k výrobě elektroaut a tedy lze očekávat, že právě Čína zvedne svůj podíl na českém i evropském trhu. Závislost na Číně se tak opět zvedne a bude představovat velké ohrožení naší ekonomiky. Proto zákaz aut nedává smysl.
Že elektroauta nevypouští plyny z výfuku je pravda. Výroba a hlavně pak likvidace baterií (které mají omezenou životnost) jsou velmi nešetrné k přírodě. Taková recyklace by znečišťovala životní prostředí v zemích třetího světa. Elektroauta zkrátka nejsou bezemisní.
Celoplošné zavedení elektroaut povede k většímu vytížení elektrické sítě. V případě plného zapojení elektroaut ve společnosti by ani dvojnásobná kapacita české elektrické sítě nezvládla takový nápor. Zvyšuje se tak riziko black-outů, jako před nedávnem v Německu (blackout = plošný výpadek elektrické sítě.)
Na trhu je široká nabídka elektro aut, stejně tak se vyvíjí auta na nejrůznější alternativní pohony. Jak se kvalita a dostupnost aut bez spalovacích motorů budou zvyšovat, klesnou přirozeně prodeje aut na benzín a naftu. Jde to i bez zákazů a regulací.
A) Už dnes si můžete vytisknout petici v PDF (případně bez loga) a začít příležitostně sbírat podpisy
B) K dispozici je vyjádření Ministerstva vnitra k výkonu petičního práva, které Vám umožňuje postavit si stolek, kdekoliv na místě veřejném, pokud zaberete jednotky metrů čtverečních
C) Petiční zákon na A4 D) VIDEO Jak se chovat u petičního stolku v případě návštěvy policie a úředníků.
V roce 2026 je plánováno ještě jedno hlasování o konci spalovacích motorů. Do té doby máme šanci dát najevo, že s tímto nesouhlasíme.
Nesmíme tento čas promarnit a musíme nesmyslný zákaz zastavit, dokud je to možné!